Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 458629

Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj


Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, Biljana
Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj // Tržište, 21 (2009), 1; 25-41 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 458629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj
(Psychometric analysis of export market orientation measurement scale in Croatian sme exporters' context)

Autori
Miočević, Dario ; Crnjak-Karanović, Biljana

Izvornik
Tržište (0353-4790) 21 (2009), 1; 25-41

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
marketinška orijentacija; izvozna marketinška orijentacija; izvozna uspješnost psihometrijska analiza; mali i srednji izvoznici
(market orientation; export market orientation; export performance; pyschometric analysis; SME exporters)

Sažetak
Marketinška orijentacija je stožerni konstrukt marketinškog koncepta. Mada u literaturi postoje različiti pristupi konceptualizaciji, konstrukt se uvijek dovodi u empirijsku vezu s konceptom poslovne uspješnosti. Izvozna marketinška orijentacija (IMO) je relativno novi koncept koji marketinšku orijentaciju pozicionira u arenu međunarodnog poslovanja. Budući industrijsku strukturu Hrvatske u velikoj mjeri obilježavaju mala i srednja poduzeća (SME), te je izvoz još uvijek dominantna strategija ulaska na strano tržište, primjena IMO u kontekstu SME više je nego poželjna. Utvrđivanje adekvatne mjerne skale IMO, koja će se moći primijeniti u raznim nacionalnim kontekstima i što bi u konačnici dovelo do njene generalizacije, predstavlja izazov za akademsku zajednicu i ima veliko teorijsko značenje. Ovakve ideje su nit vodilja ovoga rada kojem je cilj dokazati korisnost primjene koncepta IMO u kontekstu hrvatskih malih i srednjih poduzeća. Autori su koristili alate eksploratorne i konfirmatorne faktorske analize kako bi procijenili psihometrijske karakteristike mjerne ljestvice IMO. Rezultati analize ukazuju na njenu dimenzionalnost, pouzdanost, valjanost i primjenjivost u hrvatskom izvoznom kontekstu. Implikacije ovih nalaza upućuju na zaključak da je za hrvatska mala i srednja poduzeća koja izvoze, od velike važnosti provoditi aktivnosti marketinške orijentacije kako bi poboljšali svoju izvoznu uspješnost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, Biljana
Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj // Tržište, 21 (2009), 1; 25-41 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Miočević, D. & Crnjak-Karanović, B. (2009) Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj. Tržište, 21 (1), 25-41.
@article{article, author = {Mio\v{c}evi\'{c}, Dario and Crnjak-Karanovi\'{c}, Biljana}, year = {2009}, pages = {25-41}, keywords = {marketin\v{s}ka orijentacija, izvozna marketin\v{s}ka orijentacija, izvozna uspje\v{s}nost psihometrijska analiza, mali i srednji izvoznici}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te}, volume = {21}, number = {1}, issn = {0353-4790}, title = {Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketin\v{s}ke orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduze\'{c}a izvoznika u Hrvatskoj}, keyword = {marketin\v{s}ka orijentacija, izvozna marketin\v{s}ka orijentacija, izvozna uspje\v{s}nost psihometrijska analiza, mali i srednji izvoznici} }
@article{article, author = {Mio\v{c}evi\'{c}, Dario and Crnjak-Karanovi\'{c}, Biljana}, year = {2009}, pages = {25-41}, keywords = {market orientation, export market orientation, export performance, pyschometric analysis, SME exporters}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te}, volume = {21}, number = {1}, issn = {0353-4790}, title = {Psychometric analysis of export market orientation measurement scale in Croatian sme exporters' context}, keyword = {market orientation, export market orientation, export performance, pyschometric analysis, SME exporters} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ABI/INFORM
  • EBSCO Publishing





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font