Pregled bibliografske jedinice broj: 458629
Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj
Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj // Tržište, 21 (2009), 1; 25-41 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 458629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj
(Psychometric analysis of export market orientation measurement scale in Croatian sme exporters' context)
Autori
Miočević, Dario ; Crnjak-Karanović, Biljana
Izvornik
Tržište (0353-4790) 21
(2009), 1;
25-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
marketinška orijentacija; izvozna marketinška orijentacija; izvozna uspješnost psihometrijska analiza; mali i srednji izvoznici
(market orientation; export market orientation; export performance; pyschometric analysis; SME exporters)
Sažetak
Marketinška orijentacija je stožerni konstrukt marketinškog koncepta. Mada u literaturi postoje različiti pristupi konceptualizaciji, konstrukt se uvijek dovodi u empirijsku vezu s konceptom poslovne uspješnosti. Izvozna marketinška orijentacija (IMO) je relativno novi koncept koji marketinšku orijentaciju pozicionira u arenu međunarodnog poslovanja. Budući industrijsku strukturu Hrvatske u velikoj mjeri obilježavaju mala i srednja poduzeća (SME), te je izvoz još uvijek dominantna strategija ulaska na strano tržište, primjena IMO u kontekstu SME više je nego poželjna. Utvrđivanje adekvatne mjerne skale IMO, koja će se moći primijeniti u raznim nacionalnim kontekstima i što bi u konačnici dovelo do njene generalizacije, predstavlja izazov za akademsku zajednicu i ima veliko teorijsko značenje. Ovakve ideje su nit vodilja ovoga rada kojem je cilj dokazati korisnost primjene koncepta IMO u kontekstu hrvatskih malih i srednjih poduzeća. Autori su koristili alate eksploratorne i konfirmatorne faktorske analize kako bi procijenili psihometrijske karakteristike mjerne ljestvice IMO. Rezultati analize ukazuju na njenu dimenzionalnost, pouzdanost, valjanost i primjenjivost u hrvatskom izvoznom kontekstu. Implikacije ovih nalaza upućuju na zaključak da je za hrvatska mala i srednja poduzeća koja izvoze, od velike važnosti provoditi aktivnosti marketinške orijentacije kako bi poboljšali svoju izvoznu uspješnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- EBSCO Publishing