Pregled bibliografske jedinice broj: 458593
Bolonjska reforma u kontekstu ideologija obrazovanja Manfreda Prischinga
Bolonjska reforma u kontekstu ideologija obrazovanja Manfreda Prischinga // Čemu obrazovanje danas: Razmatranja o budućnosti sveučilište
Zagreb, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 458593 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bolonjska reforma u kontekstu ideologija obrazovanja Manfreda Prischinga
(Bologna Reform in the Context of Manfred Prisching's Educational Ideologies)
Autori
Božić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Izvornik
Čemu obrazovanje danas: Razmatranja o budućnosti sveučilište
/ - , 2010
Skup
Odjel za filozofiju Matice hrvatske: Znanstveno-filozofijski simpozij "Čemu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.03.2010. - 06.03.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Bolonjska reforma; obrazovni pristupi; Prisching; Humboldtovo sveučilište
(Bologna reform; models of education; Prisching; Humboldt university)
Sažetak
U izlaganju pojedine aspekte aktualne sveučilišne reforme, poglavito ideju i provedbu reforme na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, sagledavamo iz očišta različitih obrazovnih pristupa koje u svojoj knjizi 'Ideologije obrazovanja: Dijagnostički esej na pragu društva znanja' ocrtava austrijski sociolog Manfred Prisching (Prisching, M. (2008) Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften). Pokazujemo da se pet od devet obrazovnih pristupa ili „ideologija obrazovanja“ koje Prisching navodi: model skladišta, model pragmatične svakodnevice, model ubrzanja, model tržišta rada i model upravljanja, mogu smatrati značajkama aktualne sveučilišne reforme. Tu vrst analize držimo korisnom jer može voditi ispravljanju slabih točaka reformiranog sustava visokog obrazovanja, kako u vidu revitalizacije dobrih elemenata tradicionalnog 'humboldtovskog' sustava, tako i vidu prilagodbe nekih neprimjerenih svojstava 'bolonjskog' sustava potrebama različitih studija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3280 - Društvene pretpostavke društva znanja
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Božić
(autor)