Pregled bibliografske jedinice broj: 458341
Utjecaj tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja u obitelji na uspjeh učenika iz hrvatskog jezika
Utjecaj tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja u obitelji na uspjeh učenika iz hrvatskog jezika // Metodika, 10 (2009), 19; 399-411 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 458341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja u obitelji na uspjeh učenika iz hrvatskog jezika
(Influence of physical and emotional abuse in families on students' achievement in Croatian language lessons)
Autori
Bilić, Vesna
Izvornik
Metodika (1332-7879) 10
(2009), 19;
399-411
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocionalno zlostavljanje; nastava hrvatskog jezika; nastava književnosti; školski uspjeh; tjelesno zlostavljanje; zlostavljanje djece
(emotional abuse; Croatian language teaching; liaterature teaching; school achievement; physical abuse; child abuse)
Sažetak
U provedenom istraživanju u kojem su sudjelovala 602 učenika drugog razreda srednjih škola u Republici Hrvatskoj, krenuli smo od pretpostavke da se tjelesno i emocionalno zlostavljanje djece učestalije događa u obitelji nego u školi. U istraživanju su korišteni modificirani instrumenti: Upitnik stresnih doživljaja u obitelji i školi (za mjerenje tjelesnog zlostavljanja) i Upitnik o zlostavljanosti u djetinjstvu (za mjerenje emocionalnog zlostavljanja). Rezultati pokazuju je da je tjelesno zlostavljanje statistički značajno učestalije u obitelji nego u školi (F = 127, 1 ; p<0, 01). Utvrđena je i statistički značajna interakcija «mjesta» zlostavljanja i spola (F = 4, 301 ; p<0, 03). Djevojčice su češće zlostavljane u obitelji. Dječaci su u odnosu na djevojčice više zlostavljani u školi. Emocionalno zlostavljanje također je statistički značajno učestalije doma nego u školi (F = 43, 179 ; p<0, 00), a potvrđena je i interakcija «mjesta» zlostavljanja i spola (F = 8, 385 ; p<0, 00). Djevojčice su znatno češće emocionalno zlostavljane u obitelji. Dobivene rezultate može se objasniti i zakonskom zabranom i društvenom osudom svih oblika zlostavljanja u školi, a istovremeno obitelj je mjesto gdje pod krinkom privatnosti i tajnosti zlostavljanje ostaje dugo neprimijećeno, a rijetko je sankcionirano.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Hrvatski tekst je na stranicama 335-346.
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Contents Pages in Education