Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 458341

Utjecaj tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja u obitelji na uspjeh učenika iz hrvatskog jezika


Bilić, Vesna
Utjecaj tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja u obitelji na uspjeh učenika iz hrvatskog jezika // Metodika, 10 (2009), 19; 399-411 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 458341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja u obitelji na uspjeh učenika iz hrvatskog jezika
(Influence of physical and emotional abuse in families on students' achievement in Croatian language lessons)

Autori
Bilić, Vesna

Izvornik
Metodika (1332-7879) 10 (2009), 19; 399-411

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emocionalno zlostavljanje; nastava hrvatskog jezika; nastava književnosti; školski uspjeh; tjelesno zlostavljanje; zlostavljanje djece
(emotional abuse; Croatian language teaching; liaterature teaching; school achievement; physical abuse; child abuse)

Sažetak
U provedenom istraživanju u kojem su sudjelovala 602 učenika drugog razreda srednjih škola u Republici Hrvatskoj, krenuli smo od pretpostavke da se tjelesno i emocionalno zlostavljanje djece učestalije događa u obitelji nego u školi. U istraživanju su korišteni modificirani instrumenti: Upitnik stresnih doživljaja u obitelji i školi (za mjerenje tjelesnog zlostavljanja) i Upitnik o zlostavljanosti u djetinjstvu (za mjerenje emocionalnog zlostavljanja). Rezultati pokazuju je da je tjelesno zlostavljanje statistički značajno učestalije u obitelji nego u školi (F = 127, 1 ; p<0, 01). Utvrđena je i statistički značajna interakcija «mjesta» zlostavljanja i spola (F = 4, 301 ; p<0, 03). Djevojčice su češće zlostavljane u obitelji. Dječaci su u odnosu na djevojčice više zlostavljani u školi. Emocionalno zlostavljanje također je statistički značajno učestalije doma nego u školi (F = 43, 179 ; p<0, 00), a potvrđena je i interakcija «mjesta» zlostavljanja i spola (F = 8, 385 ; p<0, 00). Djevojčice su znatno češće emocionalno zlostavljane u obitelji. Dobivene rezultate može se objasniti i zakonskom zabranom i društvenom osudom svih oblika zlostavljanja u školi, a istovremeno obitelj je mjesto gdje pod krinkom privatnosti i tajnosti zlostavljanje ostaje dugo neprimijećeno, a rijetko je sankcionirano.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Hrvatski tekst je na stranicama 335-346.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna
Utjecaj tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja u obitelji na uspjeh učenika iz hrvatskog jezika // Metodika, 10 (2009), 19; 399-411 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bilić, V. (2009) Utjecaj tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja u obitelji na uspjeh učenika iz hrvatskog jezika. Metodika, 10 (19), 399-411.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2009}, pages = {399-411}, keywords = {emocionalno zlostavljanje, nastava hrvatskog jezika, nastava knji\v{z}evnosti, \v{s}kolski uspjeh, tjelesno zlostavljanje, zlostavljanje djece}, journal = {Metodika}, volume = {10}, number = {19}, issn = {1332-7879}, title = {Utjecaj tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja u obitelji na uspjeh u\v{c}enika iz hrvatskog jezika}, keyword = {emocionalno zlostavljanje, nastava hrvatskog jezika, nastava knji\v{z}evnosti, \v{s}kolski uspjeh, tjelesno zlostavljanje, zlostavljanje djece} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2009}, pages = {399-411}, keywords = {emotional abuse, Croatian language teaching, liaterature teaching, school achievement, physical abuse, child abuse}, journal = {Metodika}, volume = {10}, number = {19}, issn = {1332-7879}, title = {Influence of physical and emotional abuse in families on students' achievement in Croatian language lessons}, keyword = {emotional abuse, Croatian language teaching, liaterature teaching, school achievement, physical abuse, child abuse} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • Contents Pages in Education





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font