Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 455926

Odnos redoslijeda rođenja, asertivnosti i školskog uspjeha


Margarin, Nina
Odnos redoslijeda rođenja, asertivnosti i školskog uspjeha, 2009., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 455926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos redoslijeda rođenja, asertivnosti i školskog uspjeha
(Relationship between birth order, assertiveness and academic success)

Autori
Margarin, Nina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.03

Godina
2009

Stranica
35

Mentor
Zarevski, Predrag

Ključne riječi
redoslijed rođenja; asertivnost; školski uspjeh
(birth order; assertiveness; academic success)

Sažetak
Asertivnost je oblik ponašanja koji nam može biti vrlo koristan u svakodnevnom životu. Važnu ulogu u njenom razvoju ima odgoj, a tu značajan faktor može biti redoslijed rođenja u obitelji. Cilj istraživanja bio je istražiti postoji li utjecaj redoslijeda rođenja na asertivnost i školski uspjeh. Također smo htjeli provjeriti postoji li povezanost asertivnosti i školskog uspjeha. Sudionici su bili učenici drugih razreda srednje škole (N= 261, od toga 139 ženskog, a 121 muškog spola). Mjerni instrument korišten u ovom istraživanju bio je Revidirani upitnik sramežljivosti i asertivnosti USA–r (Zarevski i Vukosav, 2003). Prema rezultatima dosadašnjih istraživanja (Sulloway, 1996 ; Eckstein, 2000) pretpostavili smo da će najbolje rezultate na asertivnosti i školskom uspjehu imati prvorođeni. Nije nađena značajna povezanost između redoslijeda rođenja i asertivnosti i školskog uspjeha, iako postoji trend koji upućuje na to da su kod muškaraca najasertivniji prvorođeni, dok su kod žena najniže rezultate dobile jedinice. Ostale skupine su bile relativno ujednačene. Jedinci cjelokupnog uzorka su jednako tako imali najbolji školski uspjeh. Također, nije utvrđena statistički značajna povezanost između asertivnosti i školskog uspjeha. Istraživanja redoslijeda rođenja nisu dala jednoznačne rezultate i predstavljaju izazov istraživačima, jer donose niz poteškoća u kontroliranju relevantnih faktora koji mogu utjecati na rezultate.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Predrag Zarevski (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Margarin, Nina
Odnos redoslijeda rođenja, asertivnosti i školskog uspjeha, 2009., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Margarin, N. (2009) 'Odnos redoslijeda rođenja, asertivnosti i školskog uspjeha', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Margarin, Nina}, year = {2009}, pages = {35}, keywords = {redoslijed ro\djenja, asertivnost, \v{s}kolski uspjeh}, title = {Odnos redoslijeda ro\djenja, asertivnosti i \v{s}kolskog uspjeha}, keyword = {redoslijed ro\djenja, asertivnost, \v{s}kolski uspjeh}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Margarin, Nina}, year = {2009}, pages = {35}, keywords = {birth order, assertiveness, academic success}, title = {Relationship between birth order, assertiveness and academic success}, keyword = {birth order, assertiveness, academic success}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font