Pregled bibliografske jedinice broj: 455926
Odnos redoslijeda rođenja, asertivnosti i školskog uspjeha
Odnos redoslijeda rođenja, asertivnosti i školskog uspjeha, 2009., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 455926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos redoslijeda rođenja, asertivnosti i školskog uspjeha
(Relationship between birth order, assertiveness and academic success)
Autori
Margarin, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.03
Godina
2009
Stranica
35
Mentor
Zarevski, Predrag
Ključne riječi
redoslijed rođenja; asertivnost; školski uspjeh
(birth order; assertiveness; academic success)
Sažetak
Asertivnost je oblik ponašanja koji nam može biti vrlo koristan u svakodnevnom životu. Važnu ulogu u njenom razvoju ima odgoj, a tu značajan faktor može biti redoslijed rođenja u obitelji. Cilj istraživanja bio je istražiti postoji li utjecaj redoslijeda rođenja na asertivnost i školski uspjeh. Također smo htjeli provjeriti postoji li povezanost asertivnosti i školskog uspjeha. Sudionici su bili učenici drugih razreda srednje škole (N= 261, od toga 139 ženskog, a 121 muškog spola). Mjerni instrument korišten u ovom istraživanju bio je Revidirani upitnik sramežljivosti i asertivnosti USA–r (Zarevski i Vukosav, 2003). Prema rezultatima dosadašnjih istraživanja (Sulloway, 1996 ; Eckstein, 2000) pretpostavili smo da će najbolje rezultate na asertivnosti i školskom uspjehu imati prvorođeni. Nije nađena značajna povezanost između redoslijeda rođenja i asertivnosti i školskog uspjeha, iako postoji trend koji upućuje na to da su kod muškaraca najasertivniji prvorođeni, dok su kod žena najniže rezultate dobile jedinice. Ostale skupine su bile relativno ujednačene. Jedinci cjelokupnog uzorka su jednako tako imali najbolji školski uspjeh. Također, nije utvrđena statistički značajna povezanost između asertivnosti i školskog uspjeha. Istraživanja redoslijeda rođenja nisu dala jednoznačne rezultate i predstavljaju izazov istraživačima, jer donose niz poteškoća u kontroliranju relevantnih faktora koji mogu utjecati na rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Predrag Zarevski
(mentor)