Pregled bibliografske jedinice broj: 455805
Sudjelovanje korisnika u nastavi studenata socijalnog rada: perspektiva nastavnika
Sudjelovanje korisnika u nastavi studenata socijalnog rada: perspektiva nastavnika // Ljetopis socijalnog rada, 16 (2009), 2; 327-354 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 455805 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sudjelovanje korisnika u nastavi studenata socijalnog rada: perspektiva nastavnika
(Participation of service users in social work education: theachers' perspective)
Autori
Skokandić, Saša ; Urbanc, Kristina
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 16
(2009), 2;
327-354
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje studenata; socijalni rad; sudjelovanje korisnika u nastavi; perspektiva nastavnika
(education of students; social work; user involvementin teh education process; teachers' perspective)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je dobiti uvid u to kako nastavnici procjenjuju opseg, kvalitetu i smisao uključivanja korisnika u nastavu. Uzorak ispitanika sačinjavalo je osam nastavnika, nositelja ili sudionika u nastavi stručnih kolegija (Teorijske osnove socijalnog rada, Socijalni rad s pojedincem, Socijalni rad s obitelji, Socijalni rad s grupom, Socijalni rad u zajednici, Socijalni rad s invalidima, Socijalni rad i problemi mladih, Socijalna gerontologija) Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta u Zagrebu, s kojima su provedeni polustrukturirani intervjui. Rezultati su pokazali da su, glede uključenosti korisnika u nastavu za studente socijalnog rada, nastavnici ili premalo informirani ili smatraju da uključenost nije dostatna, ali da postoje pozitivni pomaci te da se korisnici uključuju u različite oblike održavanja nastave. Pokazalo se da postoje i bojazni kako ovakvi oblici neposrednog uključivanja korisnika mogu dovesti do njihove zloupotrebe i manipuliranja, odnosno, da korisnicima nije mjesto na fakultetu, osim u svrhu bolje ilustracije primjera iz prakse. Prema mišljenju nastavnika, studenti pozitivno gledaju na uključivanje korisnika u nastavu, stoga je važno ostvariti nužne pretpostavke (pristupačnost, poštivanje profesionalnih etičkih standarda, planiranje uključivanja nastavnim programom itd.). Među preporukama za bolju uključenost korisnika u buduće nastavne programe navedeno je planiranje sudjelovanja korisnika i prepoznavanje obostranih dobiti, osnivanje savjetovališta na fakultetu, formaliziranje suradnje s korisnicima uključenim u nastavu te povećanje satnice terenske prakse.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Social science citation indeks, Studies on Women and gender abstracts, Social care online, Directory of open access journals