Pregled bibliografske jedinice broj: 455440
Aktivno učenje - indikator kvalitete visokoškolske nastave u svjetlu provedbe Bolonjskog procesa
Aktivno učenje - indikator kvalitete visokoškolske nastave u svjetlu provedbe Bolonjskog procesa, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 455440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivno učenje - indikator kvalitete visokoškolske nastave u svjetlu provedbe Bolonjskog procesa
(Active learning as a quality indicator of higher education in the Bologna process)
Autori
Turk, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
24.09
Godina
2007
Stranica
115
Mentor
Kovač, Vesna
Ključne riječi
aktivno učenje ; kvaliteta visokoškolske nastave ; Bolonjski proces
(active learning ; quality in higher education ; Bologna Process)
Sažetak
Ovaj diplomski rad predstavlja rezultat istraživanja aktivnog učenja i kvalitete visokoškolske nastave unutar Bolonjskog procesa kao novonastale promjene u Hrvatskom obrazovnom sustavu. Kronologija i smjernice Bolonjskog procesa, status Hrvatske u navedenom procesu te određenje kvalitete visokoškolske nastave dani su kao svojevrsni hommage aktivnom učenju kao ključnom segmentu unutar navedenih tema. Pregledom literature i rezultata brojnih istraživanja uočilo se kako se u Hrvatskoj dosada nije provelo istraživanje o odnosu aktivnog učenja i kvalitete nastave na visokoškolskoj razini a koje ujedno uključuje i novonastale promjene obrazovnog sustava odnosno Bolonjski proces. Istraživanje se provelo na dva uzorka različitih obrazovnih profila Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Uzorku studenata druge godine studija, koji studiraju prema Bolonjskom sustavu studiranja i uzorku nastavnika koji predaju navedenim studentima. Rad je podijeljen u šest glavnih poglavlja. Prva tri poglavlja daju strukturirani teorijski pregled Bolonjskog procesa, kvalitete visokoškolske nastave i aktivnog učenja. Četvrto poglavlje predstavlja prikaz metodologije empirijskog dijela istraživanja, dok se peto bavi prikazom rezultata i raspravom oko istih. U ovom se dijelu raspravlja o odrednicama aktivnog učenja u visokoškolskoj nastavi odnosno indikatorima i tehnikama istoga. Podijeljeno u jedanaest povezanih potpoglavlja iznosi rezultate mišljenja studenata i nastavnika o: čestini pojave indikatora i tehnika aktivnog učenja u visokoškolskoj nastavi, razlike u njihovim mišljenjima, odnosu indikatora i tehnika aktivnog učenja i kvalitete visokoškolske nastave, položaju studenata u nastavnom procesu te sažetak dodatnih komentara o problemu istraživanja. Unutar šestog poglavlja izneseni su zaključci i dane preporuke kao rezultat cjelokupnog rada. Rad uz navedena sadrži još šest manjih poglavlja koja se strukturom nastavljaju na prethodna. Preostalih šest poglavlja čine posljednji dio rada, a to su, sažetak rada na hrvatskom i dva strana jezika (engleskom i talijanskom), popis literature i izvora korištenih u izradi, popis tablica i grafikona koji se nalaze u radu te prilozi teorijskom odnosno empirijskom dijelu rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka