Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 454569

Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osnih razreda


Kopić, Kristina; Vranić, Andrea; Zarevski, Predrag
Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osnih razreda // Odgojne znanosti, 11 (2009), 1; 29-53 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 454569 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osnih razreda
(Gender and residential differences in implicit theories of intelligence in elementary school 8-graders)

Autori
Kopić, Kristina ; Vranić, Andrea ; Zarevski, Predrag

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11 (2009), 1; 29-53

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
implicitne teorije inteligencije; rana adolescencija; spolne razlike; veličina mjesta stanovanja
(implicit theories of intelligence; early adolescence; gender differences; size of the place of the residence)

Sažetak
Kombinacijom kvalitativnih i kvantitativnih istraživačkih metoda ispitane su razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda s obzirom na spol i veličinu mjesta stanovanja sudionika. Na uzorku od 330 učenika i učenica primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 2007.). Pokazao se trend da učenice u opisu inteligentne osobe veći značaj daju praktičnoj inteligenciji i motivaciji, a učenici kognitivnim sposobnostima, interpersonalnim osobinama, «akademskoj» inteligenciju i verbalnim sposobnostima te osobinama ličnosti i fizičkim karakteristikama. Također postoji trend da s povećanjem mjesta stanovanja sudionici kognitivne sposobnosti smatraju važnijima u određenju inteligencije u odnosu na interpersonalne osobine, motivaciju, osobine ličnosti i fizičke karakteristike. Taj je nalaz razmatran u terminima razlika vrijednosti u kolektivističkim i individualističkim kulturama. Učenice u odnosu na učenike u većoj mjeri smatraju da na inteligenciju podjednako utječu naslijeđe i okolina te da uspjeh u školi ovisi o inteligenciji. Najveći dio sudionika smatra kako nema spolnih razlika u ranoj adolescentnoj (48%) i odrasloj dobi (45%) u inteligenciji. Učenici sa sela i iz manjeg grada, u odnosu na učenike iz većeg grada, u većoj mjeri smatraju da školovanje povećava inteligenciju, a vezu inteligencije i uspjeha u školovanju i poslu percipiraju jačom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea Vranić (autor)

Avatar Url Predrag Zarevski (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Kopić, Kristina; Vranić, Andrea; Zarevski, Predrag
Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osnih razreda // Odgojne znanosti, 11 (2009), 1; 29-53 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kopić, K., Vranić, A. & Zarevski, P. (2009) Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osnih razreda. Odgojne znanosti, 11 (1), 29-53.
@article{article, author = {Kopi\'{c}, Kristina and Vrani\'{c}, Andrea and Zarevski, Predrag}, year = {2009}, pages = {29-53}, keywords = {implicitne teorije inteligencije, rana adolescencija, spolne razlike, veli\v{c}ina mjesta stanovanja}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1846-1204}, title = {Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije u\v{c}enika osnih razreda}, keyword = {implicitne teorije inteligencije, rana adolescencija, spolne razlike, veli\v{c}ina mjesta stanovanja} }
@article{article, author = {Kopi\'{c}, Kristina and Vrani\'{c}, Andrea and Zarevski, Predrag}, year = {2009}, pages = {29-53}, keywords = {implicit theories of intelligence, early adolescence, gender differences, size of the place of the residence}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1846-1204}, title = {Gender and residential differences in implicit theories of intelligence in elementary school 8-graders}, keyword = {implicit theories of intelligence, early adolescence, gender differences, size of the place of the residence} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font