Pregled bibliografske jedinice broj: 454353
Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića)
Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića) // MJESTO, NEMJESTO.Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture / Čapo, Jasna ; Gulin Zrnić, Valentina (ur.).
Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Inštitut za antropološke in prostorske študije, 2011. str. 151-164
CROSBI ID: 454353 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića)
(Terroir: how the place became culture (cultural and anthropological study of family production of alcoholic beverages))
Autori
Belaj, Melanija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
MJESTO, NEMJESTO.Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture
Urednik/ci
Čapo, Jasna ; Gulin Zrnić, Valentina
Izdavač
Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Inštitut za antropološke in prostorske študije
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
151-164
ISBN
978-953-6020-60-7
Ključne riječi
terroir, obiteljska proizvodnja, alkoholna pića, turizam
(terroir, family production, alcoholic beverages, toursim)
Sažetak
U radu se promišlja pojam terroir koji izvorno dolazi iz francuskog jezika i označava tlo, zemlju, rodni kraj. Inače, taj pojam vezuje se uz vino i u tom slučaju njegova oznaka u enološkom smislu obilježava zemljopisna, klimatska odnosno fizička i prirodna svojstva nekog kraja iz kojega određeno vino dolazi. No u ovome radu osvrnula sam se na kulturnoantropološke radove koji u okviru antropologije hrane pojam terroir promišljaju vezujući ga uz oznaku zemljopisnog porijekla, lokalnu hranu, tradiciju, turizam koji se temelji na tradicijskom nasljeđu. Spomenuti pristupi naglasak stavljaju na tradicijske aspekte lokalnog proizvoda, podrazumijevajući pritom zajedničko zemljopisno područje ali kao važnu karakteristiku proizvoda ističu prijenos znanja ili vještinu pripreme određene hrane ili pića. U tom smislu podrazumijevaju simboličku, emotivnu i povijesnu osobitost određenog proizvoda, njegovu upisanost u lokalnu kulturu i život zajednice. Dakle – pojam koji u etimologiji riječi nosi prostornu oznaku i koji se temelji na fizičkim prirodnim oznakama/granicama određenog prostora – promišlja se kao proces u vremenu čije granice se konstruiraju i definiraju kroz simboličku, emocionalnu, kulturnu i društvenu dimenziju. Osim toga, sličan postupak i definicija spomenutog pojma prisutna je i u studijama iz područja kulinarskog i vinskog turizma. Oslanjajući se na navedena promišljanja pojma terroir u radu sam se usredotočila na prikaz kulture obiteljske proizvodnje i uživanja alkohola u okviru turističke ponude Zagrebačke županije
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890667-0660 - Kultura prehrane u ozračju društvenih promjena 20. i početka 21. stoljeća (Belaj, Melanija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Melanija Belaj
(autor)