Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 454353

Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića)


Belaj, Melanija
Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića) // MJESTO, NEMJESTO.Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture / Čapo, Jasna ; Gulin Zrnić, Valentina (ur.).
Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Inštitut za antropološke in prostorske študije, 2011. str. 151-164


CROSBI ID: 454353 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića)
(Terroir: how the place became culture (cultural and anthropological study of family production of alcoholic beverages))

Autori
Belaj, Melanija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
MJESTO, NEMJESTO.Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture

Urednik/ci
Čapo, Jasna ; Gulin Zrnić, Valentina

Izdavač
Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Inštitut za antropološke in prostorske študije

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
151-164

ISBN
978-953-6020-60-7

Ključne riječi
terroir, obiteljska proizvodnja, alkoholna pića, turizam
(terroir, family production, alcoholic beverages, toursim)

Sažetak
U radu se promišlja pojam terroir koji izvorno dolazi iz francuskog jezika i označava tlo, zemlju, rodni kraj. Inače, taj pojam vezuje se uz vino i u tom slučaju njegova oznaka u enološkom smislu obilježava zemljopisna, klimatska odnosno fizička i prirodna svojstva nekog kraja iz kojega određeno vino dolazi. No u ovome radu osvrnula sam se na kulturnoantropološke radove koji u okviru antropologije hrane pojam terroir promišljaju vezujući ga uz oznaku zemljopisnog porijekla, lokalnu hranu, tradiciju, turizam koji se temelji na tradicijskom nasljeđu. Spomenuti pristupi naglasak stavljaju na tradicijske aspekte lokalnog proizvoda, podrazumijevajući pritom zajedničko zemljopisno područje ali kao važnu karakteristiku proizvoda ističu prijenos znanja ili vještinu pripreme određene hrane ili pića. U tom smislu podrazumijevaju simboličku, emotivnu i povijesnu osobitost određenog proizvoda, njegovu upisanost u lokalnu kulturu i život zajednice. Dakle – pojam koji u etimologiji riječi nosi prostornu oznaku i koji se temelji na fizičkim prirodnim oznakama/granicama određenog prostora – promišlja se kao proces u vremenu čije granice se konstruiraju i definiraju kroz simboličku, emocionalnu, kulturnu i društvenu dimenziju. Osim toga, sličan postupak i definicija spomenutog pojma prisutna je i u studijama iz područja kulinarskog i vinskog turizma. Oslanjajući se na navedena promišljanja pojma terroir u radu sam se usredotočila na prikaz kulture obiteljske proizvodnje i uživanja alkohola u okviru turističke ponude Zagrebačke županije

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
189-1890667-0660 - Kultura prehrane u ozračju društvenih promjena 20. i početka 21. stoljeća (Belaj, Melanija, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Melanija Belaj (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Belaj, Melanija
Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića) // MJESTO, NEMJESTO.Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture / Čapo, Jasna ; Gulin Zrnić, Valentina (ur.).
Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Inštitut za antropološke in prostorske študije, 2011. str. 151-164
Belaj, M. (2011) Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropološko istraživanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pića). U: Čapo, J. & Gulin Zrnić, V. (ur.) MJESTO, NEMJESTO.Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture. Zagreb, Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Inštitut za antropološke in prostorske študije, str. 151-164.
@inbook{inbook, author = {Belaj, Melanija}, year = {2011}, pages = {151-164}, keywords = {terroir, obiteljska proizvodnja, alkoholna pi\'{c}a, turizam}, isbn = {978-953-6020-60-7}, title = {Terroir: kako je mjesto postalo kultura (uz kulturnoantropolo\v{s}ko istra\v{z}ivanje obiteljske proizvodnje alkoholnih pi\'{c}a)}, keyword = {terroir, obiteljska proizvodnja, alkoholna pi\'{c}a, turizam}, publisher = {Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Znanstvenoraziskovalni center SAZU, In\v{s}titut za antropolo\v{s}ke in prostorske \v{s}tudije}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Belaj, Melanija}, year = {2011}, pages = {151-164}, keywords = {terroir, family production, alcoholic beverages, toursim}, isbn = {978-953-6020-60-7}, title = {Terroir: how the place became culture (cultural and anthropological study of family production of alcoholic beverages)}, keyword = {terroir, family production, alcoholic beverages, toursim}, publisher = {Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Znanstvenoraziskovalni center SAZU, In\v{s}titut za antropolo\v{s}ke in prostorske \v{s}tudije}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font