Pregled bibliografske jedinice broj: 454104
Istraživanje potrošača u funkciji procjene stanja i perspektive primjene zelenog marketinga u Republici Hrvatskoj
Istraživanje potrošača u funkciji procjene stanja i perspektive primjene zelenog marketinga u Republici Hrvatskoj // Marketing i održivi razvitak / Leko Šimić, Mirna (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 225-241 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 454104 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje potrošača u funkciji procjene stanja i perspektive primjene zelenog marketinga u Republici Hrvatskoj
(Consumer research in function of evaluating the state and perspectives of applying green marketing in the Republic of Croatia)
Autori
Ham, Marija ; Forjan, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Marketing i održivi razvitak
/ Leko Šimić, Mirna - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 225-241
ISBN
978-953-253-074-2
Skup
21. Kongres CROMAR-a: Marketing – čimbenik održivog razvitka
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.10.2009. - 10.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Koncepcija održivog razvitka; Zeleni marketing; Zeleni potrošači; Istraživanje
(sustainable development concept; green marketing; green consumers; research)
Sažetak
Marketing kao disciplina uvijek prati društveno-ekonomski razvitak i odraz je postojećih društveno-ekonomskih odnosa, te se sukladno tomu u uvjetima rastuće ekološke svjesnosti na svim razinama društva i pojave segmenta zelenih potrošača, javlja zeleni marketing. Vremenski se zeleni marketing može smjestiti u razdoblje od sedamdesetih godina do danas, a konceptualno, pripada društveno odgovornom marketingu. Uspješna i sveobuhvatna primjena zelenog marketinga na razini gospodarskih i izvangospodarskih subjekata, ali i države, zahtijeva stjecanje određenih unutarnjih i vanjskih preduvjeta koji se ostvaruju na nekoliko razina. Osim gospodarskih, političkih i zakonodavnih preduvjeta značajne su i promjene na razini pojedinca koje osobito dolaze do izražaja u ulozi potrošača. Bez obzira na vrstu ili specifično područje na koje se odnosi, u središtu marketinga je uvijek potrošač te je zato predmet ovog rada upravo razina potrošača i procjena njihova utjecaja na perspektive primjene zelenog marketinga u Republici Hrvatskoj. Ponašanje prilikom kupnje, stavovi o ekološkim aktivnostima i znanje o ekološkim pitanjima predstavljaju značajne varijable pri toj procjeni. Za kompletniju primjenu zelenog marketinga u Republici Hrvatskoj potrebno je stvoriti sveobuhvatnu i dinamičnu bazu znanja o hrvatskim zelenim potrošačima. Tek na temelju tog znanja moguće je razviti strategije razvitka zelenog marketinga na mikro i makro razini u Republici Hrvatskoj. U svijetu, postoji vrlo malo ekoloških oaza, te bi Republika Hrvatska upravo na ovom području, strateškim opredjeljenjem za zeleni marketing na nacionalnoj razini, mogla ostvariti konkurentsku prednost na međunarodnom tržištu. Sustavnim ulaganjem i suradnjom gospodarstva, znanosti i državnih tijela, Republika Hrvatska može stvoriti ono što se naziva jak i uvjerljiv globalni zeleni brand.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)
010-0101195-1035 - Statistički mjerni instrumenti:konstrukcija i prilagodba poduzetničkoj ekonomiji
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek