Pregled bibliografske jedinice broj: 448240
Homogenizacija uvjeta prometa na dionici autoceste Sv. Rok-Maslenica
Homogenizacija uvjeta prometa na dionici autoceste Sv. Rok-Maslenica, 2004. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 448240 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Homogenizacija uvjeta prometa na dionici autoceste Sv. Rok-Maslenica
Autori
Gjetvaj, Goran ; Lončar, Goran ; Andročec, Vladimir ; Dolovčak, Robert ; Pušić, Velimir ; Šikić, Ane ; Živković, Franjo
Izvornik
Izvješće Hidrotehničkog laboratorija Građevinskog fakulteta br. 543
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2004
Ključne riječi
homogenizacija; promet; dionica autoceste Sv. Rok-Maslenica
Sažetak
Na dionici autoceste Zagreb-Split izmedu južnog portala tunela Sv.Rok i Maslenickog mosta se javljaju vrlo jaki udari bure koji ugrožavaju sigurnost prometa. Da bi se povecala sigurnost i omogucilo kontinuirano odvijanja prometa, projektira se izgradnja burobrana. Kako se duž spomenutedionice trase, intenzitet i smjer bure mijenjaju, pojavila se potreba uspostavljanja približno jednakih uvjeta za vožnju duž cijele spomenute dionice.Iz tog razlogaje bilo potrebno odrediti najpovoljnijioblik, duljinu i položaj vjetrobranaza pojednesegmentekoje treba štititikako bi se homogeniziratiuvjeti duž trase. za potrebe ove homogenizacije se koriste postojeci podaci o predvidenoj i izmjerenoj brzini i smjeru bure (podaci od DHMZ-a), rezultati f1zikalnih i matematickih modela opstrujavanja oko ramih tipova vjetrobrana kao i dostupni podaci iz literature. Postojeca pravna regulativa definira najvecu dozvoljenu brzinu vjetra (10 minutni prosjek) pri kojoj se još smije odvijati promet. Maksimalna dozvoljena brzina vjetra pri kojoj se smije odvijati promet je definirana ovisno o stanju kolnika (suh, mokar ili zaleden) i o kategoriji vozila. Obzirom da je bura mahovit vjetar i da ne djeluje uvijek okomito na smjer kretanja vozila (da nisu bocni udari) u ovom radu je predložen nacin odredivanja mjerodavnog opterecanja vjetrom odnos nacin odredivanja dopuštene brzine vjetra obzirom na napadni kut.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb