Pregled bibliografske jedinice broj: 447973
„Splav meduze“ i „Eppur si muove, Galileo“: likovni, dramski i plesni elementi u Ex-Gen kreativnoj terapiji
„Splav meduze“ i „Eppur si muove, Galileo“: likovni, dramski i plesni elementi u Ex-Gen kreativnoj terapiji // Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala III - Radovi sa međunarodnih simpozija o komplementarnim suportivnim terapijama "Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala" i Svjetskog kongresa o umjetnosti, znanosti i komunikaciji (Hvar, Pula/Brioni, Oxford) / Prstačić, Miroslav (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 53-65
CROSBI ID: 447973 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Splav meduze“ i „Eppur si muove, Galileo“: likovni, dramski i plesni elementi u Ex-Gen kreativnoj terapiji
("The Raft of Medusa" and "Eppur si Muove, Galileo": fine art, drama and dance elements in Ex-Gen creative Therapy)
Autori
Miholić, Damir ; Vidmar, Margareta ; Hanić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala III - Radovi sa međunarodnih simpozija o komplementarnim suportivnim terapijama "Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala" i Svjetskog kongresa o umjetnosti, znanosti i komunikaciji (Hvar, Pula/Brioni, Oxford)
Urednik/ci
Prstačić, Miroslav
Izdavač
Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2009
Raspon stranica
53-65
ISBN
953-98505-4-1
Ključne riječi
kreativnost, drama, glazba, ples, ekstaza i geneza, sofrologija
(creativity, drama, music, dance, ecstasy and genesis, sophrology)
Sažetak
Različiti «jezici» iz područja likovne, dramske, plesne, glazbene…umjetnosti primijenjeni su u cilju oslobađanja i poticanja kreativnih adaptivnih potencijala u osobe tijekom radionica «Splav meduze» i „Epur si muove, Galileo“. Prikazano je poticanje spontanog izražavanja i kreativnosti posredstvom vođene imaginacije, glazbe, drame, skulpture/simbolizacije tijelom i plesnog pokreta, kao i likovnog izražavanja. U radionice su bila uključena dva raspoloživa uzorka sudionika, N1=13 i N2=11, muškog i ženskog spola u dobi od 30-50 godina. Radionice su bile pripremljene u konceptu Ex-Gen kreativne terapije, integrativnog, somatoterapijskog i psihoterapijskog modela. U okviru ovog pristupa korištena je polazna hipoteza prema kojoj «…tjelesne, zvučne, ritmičke, ikoničke … predodžbe u pojedinca inspiriraju proces kreacije između onog «prije» i onog «poslije» i pritom provociraju i sadrže ekstazu (Ex) i genezu (Gen)». Prikazane su razvojne faze u koncipiranju i provođenju radionica, kao i kriteriji evaluacije u tri točke procjene. Analiza promjena za kontrolirane varijable u mehanizmima imaginacije i doživljaja sebe u subjekata učinjena je opservacijom induciranih varijabli i promjena u likovnom izražavanju. Rezultati su interpretirani u povezanosti sa teorijskim i praktičnim postavkama u području, dramske i psihodramske psihoterapije, art/ekspresivnih terapija, sofrologije i edukacijskih i rehabilitacijskih znanosti. Rezultati i iskustva dobivenih tijekom ovih radionica mogu potaknuti daljnja promišljanja o psihologiji kreativnosti, o edukaciji i interdisciplinarnosti, te o metodama koncipiranja protokola za različita problemska područja u edukaciji, terapiji i rehabilitaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3214 - KOMPLEMENTARNE SUPORTIVNE TERAPIJE I RAZVOJ ŽIVOTNIH POTENCIJALA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Miholić
(autor)