Pregled bibliografske jedinice broj: 446721
Najčešće poteškoće pri interpretaciji i razumijevanju grafova u kinematici kod učenika u istočnoj Hrvatskoj
Najčešće poteškoće pri interpretaciji i razumijevanju grafova u kinematici kod učenika u istočnoj Hrvatskoj // Interaktivna nastava fizike / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2009. str. 202-213 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 446721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Najčešće poteškoće pri interpretaciji i razumijevanju grafova u kinematici kod učenika u istočnoj Hrvatskoj
(The most frequent difficulties in interpretation and understanding of kinematics graphs among secondary school students in Eastern Croatia)
Autori
Radolić, Vanja ; Blažević, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Interaktivna nastava fizike
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2009, 202-213
ISBN
978-953-7178-13-0
Skup
Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 16.04.2009. - 18.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kinematika ; graf ; pretkoncepcije ; TUG-K test
(kinematics ; graph ; misconceptions ; TUG-K test)
Sažetak
Krajem 2007. godine, provedeno je testiranje učeničkog razumijevanja grafova u kinematici TUG-K testom u 24 srednje škole u istočnoj Hrvatskoj, a ukupno je sudjelovalo 1169 učenika prvih razreda. Pri analizi dobivenih rezultata, a prema nastavnim programima fizike, škole su podijeljene u tri grupe: matematičke gimnazije (MG ; testirano je 168 učenika), opće i jezične gimnazije (O/JG ; 587 učenika) te strukovne škole (StŠ ; 414 učenika u različitim smjerovima: elektrotehnički, tehnički, građevinski, prometni). Učenici matematičkih gimnazija su prosječno uspješno riješili 42, 0% testa, općih/jezičnih gimnazija 30, 2%, a učenici strukovnih škola 20, 2%. Provedena kvantitativna analiza pouzdanosti testa pomoću Kuder-Richardsonove metode KR-20, post-biserijalnih koeficijenata i indeksa diskriminacije zadatka je pokazala da je test pouzdan kao cjelina za sva tri nastavna programa fizike (KR-20: r=0, 798≥0, 700 (MG), r=0, 724≥0, 700 (O/JG), r=0, 728≥0, 700 (StŠ)), dok je korelacija između točnih odgovora na pojedinačna pitanja i cijelog testa odlična za MG (PBK=0, 64≥0, 60), dobra za O/JG (PBK=0, 37), a nezadovoljavajuća za StŠ (PBK=0, 17). Potvrđene su najčešće učeničke poteškoće prilikom interpretacije i razumijevanja grafova u kinematici: (i) graf se razmatra kao “slika” (fotografija) promatrane situacije ; (ii) poteškoće oko određivanja nagiba pravca posebno ako pravac ne prolazi kroz ishodište ; (iii) zbrka oko promatrane varijable ; (iv) problem određivanja površine ispod krivulje kao i (ne)uočavanje značenja površine ispod krivulje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-286-0000000-3212 - Radioaktivnost u okolišu, detekcija i primjena (Planinić, Josip, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za fiziku
Profili:
Vanja Radolić
(autor)