Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 446721

Najčešće poteškoće pri interpretaciji i razumijevanju grafova u kinematici kod učenika u istočnoj Hrvatskoj


Radolić, Vanja; Blažević, Marijana
Najčešće poteškoće pri interpretaciji i razumijevanju grafova u kinematici kod učenika u istočnoj Hrvatskoj // Interaktivna nastava fizike / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2009. str. 202-213 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 446721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Najčešće poteškoće pri interpretaciji i razumijevanju grafova u kinematici kod učenika u istočnoj Hrvatskoj
(The most frequent difficulties in interpretation and understanding of kinematics graphs among secondary school students in Eastern Croatia)

Autori
Radolić, Vanja ; Blažević, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Interaktivna nastava fizike / Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2009, 202-213

ISBN
978-953-7178-13-0

Skup
Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike

Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 16.04.2009. - 18.04.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
kinematika ; graf ; pretkoncepcije ; TUG-K test
(kinematics ; graph ; misconceptions ; TUG-K test)

Sažetak
Krajem 2007. godine, provedeno je testiranje učeničkog razumijevanja grafova u kinematici TUG-K testom u 24 srednje škole u istočnoj Hrvatskoj, a ukupno je sudjelovalo 1169 učenika prvih razreda. Pri analizi dobivenih rezultata, a prema nastavnim programima fizike, škole su podijeljene u tri grupe: matematičke gimnazije (MG ; testirano je 168 učenika), opće i jezične gimnazije (O/JG ; 587 učenika) te strukovne škole (StŠ ; 414 učenika u različitim smjerovima: elektrotehnički, tehnički, građevinski, prometni). Učenici matematičkih gimnazija su prosječno uspješno riješili 42, 0% testa, općih/jezičnih gimnazija 30, 2%, a učenici strukovnih škola 20, 2%. Provedena kvantitativna analiza pouzdanosti testa pomoću Kuder-Richardsonove metode KR-20, post-biserijalnih koeficijenata i indeksa diskriminacije zadatka je pokazala da je test pouzdan kao cjelina za sva tri nastavna programa fizike (KR-20: r=0, 798≥0, 700 (MG), r=0, 724≥0, 700 (O/JG), r=0, 728≥0, 700 (StŠ)), dok je korelacija između točnih odgovora na pojedinačna pitanja i cijelog testa odlična za MG (PBK=0, 64≥0, 60), dobra za O/JG (PBK=0, 37), a nezadovoljavajuća za StŠ (PBK=0, 17). Potvrđene su najčešće učeničke poteškoće prilikom interpretacije i razumijevanja grafova u kinematici: (i) graf se razmatra kao “slika” (fotografija) promatrane situacije ; (ii) poteškoće oko određivanja nagiba pravca posebno ako pravac ne prolazi kroz ishodište ; (iii) zbrka oko promatrane varijable ; (iv) problem određivanja površine ispod krivulje kao i (ne)uočavanje značenja površine ispod krivulje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-286-0000000-3212 - Radioaktivnost u okolišu, detekcija i primjena (Planinić, Josip, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za fiziku

Profili:

Avatar Url Vanja Radolić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Radolić, Vanja; Blažević, Marijana
Najčešće poteškoće pri interpretaciji i razumijevanju grafova u kinematici kod učenika u istočnoj Hrvatskoj // Interaktivna nastava fizike / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2009. str. 202-213 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Radolić, V. & Blažević, M. (2009) Najčešće poteškoće pri interpretaciji i razumijevanju grafova u kinematici kod učenika u istočnoj Hrvatskoj. U: Pećina, P. (ur.)Interaktivna nastava fizike.
@article{article, author = {Radoli\'{c}, Vanja and Bla\v{z}evi\'{c}, Marijana}, editor = {Pe\'{c}ina, P.}, year = {2009}, pages = {202-213}, keywords = {kinematika, graf, pretkoncepcije, TUG-K test}, isbn = {978-953-7178-13-0}, title = {Naj\v{c}e\v{s}\'{c}e pote\v{s}ko\'{c}e pri interpretaciji i razumijevanju grafova u kinematici kod u\v{c}enika u isto\v{c}noj Hrvatskoj}, keyword = {kinematika, graf, pretkoncepcije, TUG-K test}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }
@article{article, author = {Radoli\'{c}, Vanja and Bla\v{z}evi\'{c}, Marijana}, editor = {Pe\'{c}ina, P.}, year = {2009}, pages = {202-213}, keywords = {kinematics, graph, misconceptions, TUG-K test}, isbn = {978-953-7178-13-0}, title = {The most frequent difficulties in interpretation and understanding of kinematics graphs among secondary school students in Eastern Croatia}, keyword = {kinematics, graph, misconceptions, TUG-K test}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font