Pregled bibliografske jedinice broj: 446151
DOPRINOS BRZINE SEGMENATA KRAUL TEHNIKE NA REZULTAT PLIVANJA 25 M KRAUL KOD PLIVAČA PLIVAČKE ŠKOLE
DOPRINOS BRZINE SEGMENATA KRAUL TEHNIKE NA REZULTAT PLIVANJA 25 M KRAUL KOD PLIVAČA PLIVAČKE ŠKOLE // Kondicijska priprema sportaša / Jukić, Igoe: Gregov, Cvita: Šalaj, Sanja: Milanović, Luka: Trošt-Bobić, Tatjana (ur.).
Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske, 2010. str. 532-536 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 446151 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DOPRINOS BRZINE SEGMENATA KRAUL TEHNIKE NA REZULTAT PLIVANJA 25 M KRAUL KOD PLIVAČA PLIVAČKE ŠKOLE
Autori
Zoretić, Dajana: Wertheimer, Vlatka, Fajdetić, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Kondicijska priprema sportaša
/ Jukić, Igoe: Gregov, Cvita: Šalaj, Sanja: Milanović, Luka: Trošt-Bobić, Tatjana - Zagreb : Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske, 2010, 532-536
Skup
8.godišnja međunarodna konferencija - Kondicijska priprema sportaša - trening brzine, agilnosti i eksplozivnosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.02.2010. - 27.02.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
brzina; plivačka škola
Sažetak
S početkom školske dobi većina živčanih struktura je razvijena i bazični obrazac kretanja je uspostavljen što tu dob čine idealnom za vježbanje bazičnih sposobnosti (Mišigoj-Duraković, 2006) . Plivačka škola ima za cilj svu primljenu djecu naučiti sve četiri plivačke tehnike, okrete i starteve. Naglasak je na radu na tehnici bez klasičnih trenažnih operatora, no ipak postavlja se pitanje zašto se već tada javljaju velike razlike u rezultatima i je li moguće u budućnosti te razlike smanjiti, odnosno može li se radom na pojedinim dijelovima tehnike poboljšati rezultat i povećati brzina na 25 m kraul. Za uspješno provođenje bazičnih sposobnosti kod djece u plivanje potrebno je poznavati tehnologiju stvaranja plivača i modelne karakteristike djece. Važnao je poznavati zakonitosti razvoja, rasta i formiranja organizma djeteta, te napredak u trenažnom procesu u kojem bi trebali biti jasno postavljeni etapni ciljevi. Relativno brzo mogu usvojiti osnovne tehnike plivanja. Zbog toga se primjenjuju raznovrsne vježbe na suhom i u vodi koje razvijaju velike mišićne grupacije, te učenje osnovnih motoričkih kretnih struktura plivačkih tehnika. Veliku važnost u toj dobi se pridaje razvoju agilnosti, ravnoteži, koordinaciji, brzini, trčanju, skaknju, plutanju, zahvatu vode i rad nogama. Brzina je sposobnost izvedbe zadanog pokreta, ili više njih, u što kraćem vremenu. Velikim dijelom brzina je uvjetovana mišićnom raspodjelom brzih i sporih vlakana, no bez pravilne tehnike i koordinacije vrlo brzo dolazi do stagnacije rezultata i brzinske barijere (Milanović, 2007) zato je upravo učenje tehnike osnova prije početka rada na razvoju brzine. Pošto se tijekom plivačke škole curice i dječaci nalaze u razdobljima povoljnim za razvoj brzine (senzitivnim fazama) u dobi od 7 do 11, odnosno 7 do 9 za curice i dječake nije moguće u provodi klasične trenažne opratore za razvoj brzine, iz razloga što se tehnika nalazi još na stupnju usavršavanja i stabilizacije. Cilj rada je utvrdit koje varijable doprinose uspjehu brzini plivanja kod plivača i plivačica druge godine škole plivanja i nastoji se ustanoviti koliko će brzina usvojenih cjelina, kao što su odvojeni rad nogama, rukama ili start utjecati na brzinu cijele tehnike na 25 m kraul.
Izvorni jezik
Hrvatski