Pregled bibliografske jedinice broj: 444498
Percepcija djece i mladih rizičnog ponašanja o značaju vršnjaka- kvalitativni pristup
Percepcija djece i mladih rizičnog ponašanja o značaju vršnjaka- kvalitativni pristup // Kriminologija & socijalna integracija, 14 (2007), 2; 51-65 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 444498 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija djece i mladih rizičnog ponašanja o značaju vršnjaka- kvalitativni pristup
(Meaning of peers in perception of childern and youth with risk behaviour- qualitative approach)
Autori
Jeđud, Ivana
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 14
(2007), 2;
51-65
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca i mladi; vršnjaci; društvo; prijatelji; kvalitativni pristup
(children and youth; peers; friends; qualitative approach)
Sažetak
Rad je dio cjelovitog znanstveno-istraživačkog projekta "Socijalnopedagoška dijagnoza – participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija" u kojem je sudjelovalo 40-ero djece i mladih. Korištena je kvalitativna metodologija i kvalitativna analiza teksta. Osnovni cilj rada je steći uvid u percepciju važnosti vršnjaka djece i mladih s poremećajima u ponašanju i/ili u riziku za razvoj poremećaja, unutar socijalnopedagoškog područja Vršnjaci i slobodno vrijeme. Zanimanje je usmjereno na to kako djeca i mladi doživljavaju svoje vršnjake, na koji način govore o prijateljima i prijateljstvu, kako prezentiraju načine i sadržaje druženja s vršnjacima te kako vide sebe u društvu vršnjaka. U radu su analizirane ukupno 472 izjave djece i mladih o vršnjacima i načinu provođenja slobodnog vremena. Na temelju analize izlučena su dva područja s pripadajućim kategorijama: Prijatelji (Prijateljstvo, Najbolji prijatelj, Očekivanja od prijatelja, Negativna iskustva s prijateljima, Doživljaj veze i partnerstva) i Društvo (Kriterij izbora društva, Doživljaj društva, Položaj u društvu, Doživljaj sebe u društvu, Odnos roditelja prema društvu i slobodnom vremenu). Djeca i mladi, sudionici ovog istraživanja procjenjuju druženje s vršnjacima kao izuzetno važno. Najčešće spominjani elementi u opisu društva i prijatelja su: pomoć i podrška, povjeravanje i povjerenje te uzajamno dijeljenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013100
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivana Borić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- INIST-CNRS