Pregled bibliografske jedinice broj: 444467
Poremećaji u ponašanju djece i adolescenata s mentalnom retardacijom
Poremećaji u ponašanju djece i adolescenata s mentalnom retardacijom, 2009., magistarski rad, Medicinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 444467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poremećaji u ponašanju djece i adolescenata s mentalnom retardacijom
(Conduct disorders in children and adolescents with menthal retardation)
Autori
Galić, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.03
Godina
2009
Stranica
107
Mentor
Graovac, Mirjana
Ključne riječi
djeca; adolescenti; mentalna retardacija; poremećaj ponašanja
(children; adolescents; menthal retardation; conduct disorders)
Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku od 91 polaznika Centra za odgoj i obrazovanje Rijeka, u dobi 7-18 godina, s ciljem utvrđivanja pojavnosti i učestalosti poremećaja u ponašanju djece i adolescenata s LMR-om i UMR-om. U tu svrhu korišten je Achenbachov roditeljski (CBLC) i nastavnički (TRF) upitnik za procjenu ponašanja, a također kako bi se usporedili rezultati istih i utvrdile razlike u ponašanjima između djece i adolescenata s mentalnom retardacijom s onima iz normativnog slučajnog uzorka cijele Hrvatske. Rezultati roditeljske procjene pokazuju slijedeće: dječaci i adolescentice su povučeniji (p<0.001) ; adolescentice imaju više tjelesnih problema, znakova tjeskobe/depresivnosti ; imaju više problema pažnje i internalizirajućih poremećaja od djevojčica ; djeca s LMR-om sklonija su delinkventnom ponašanju (p=0.015) nego djeca s UMR-om ; adolescenti su UMR-om imaju više problema pažnje (p=0.008) nego adolescenti s LMR-om. Prema nastavničkoj procjeni, adolescentice su povučenije od djevojčica s MR (p=0.008) ; djeca s UMR-om imaju više socijalnih problema (p=0.040) i problema pažnje (p=0.029) nego djeca s LMR-om ; adolescenti s UMR-om češće iskazuju većinu problemskih ponašanja ; tjelesni problemi prisutniji su kod adolescentica nego kod adolescenata (p=0, 042). Nastavnici, za razliku od roditelja, uočavaju da su djevojčice s MR-om povučenije, sklonije tjeskobi/depresivnosti, problemima pažnje i internalizirajućem poremećaju dok dječaci iskazuju više problema pažnje i sklonost tjeskobi/depresivnosti ; djeca s LMR-om sklonija su tjeskobi/depresivnosti i problemima pažnje dok djeca s UMR-om imaju više socijalnih problema i problema pažnje. Nastavnici uočavaju više problema pažnje kod adolescenata oba spola i kod adolescenata s LMR-om i UMR-om, a kod zadnjih navedenih i više simptoma tjeskobe/depresivnosti. Roditelji uočavaju više tjelesnih problema kod adolescentica i kod adolescenata s LMR-om, a kod adolescenata s UMR-om sklonost delinkventnom ponašanju. Djeca i adolescenti s MR-om procijenjena su višim skorovima na svim problemskim skalama nego oni u normativnom uzorku Hrvatske. Pojavnost poremećaja u ponašanju u djece i adolescenata s MR-om značajna je i prema roditeljskoj i prema nastavničkoj procjeni, a osobito su naglašeni problemi pažnje koji znatno ometaju edukacijski rad. Nastavnici su u većini problemskih skala davali više skorove nego roditelji te uočavaju više poremećaja u ponašanju kod djece i adolescenata s MR-om nego kod onih u normativnom uzorku Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti