Pregled bibliografske jedinice broj: 444258
Model uspostave DGPS-a na Jadranu-E
Model uspostave DGPS-a na Jadranu-E // 2. međunarodna konferencija o pomorskoj znanosti (IMSC 2009) = 2nd International Marine Science Conference / Gržetić, Zvonko ; Antonić, Radovan ; Kasum, Josip ; Vidučić, Vinko (ur.).
Split: Hrvatski hidrografski institut, Pomorski fakultet u Splitu, Općina Podstrana, 2009. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 444258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model uspostave DGPS-a na Jadranu-E
(Model establishment of DGPS in the Adriatic Sea E)
Autori
Baljak, Krešimir ; Kasum, Josip ; Vidan, Pero
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2. međunarodna konferencija o pomorskoj znanosti (IMSC 2009) = 2nd International Marine Science Conference
/ Gržetić, Zvonko ; Antonić, Radovan ; Kasum, Josip ; Vidučić, Vinko - Split : Hrvatski hidrografski institut, Pomorski fakultet u Splitu, Općina Podstrana, 2009
Skup
Međunarodna konferencija o pomorskoj znanosti (2 ; 2009)
Mjesto i datum
Podstrana, Hrvatska, 09.06.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
DGPS; model; Jadran E
(DGPS; model; Adriatic E)
Sažetak
Sredstva elektroničke, a poglavito satelitske navigacije pružaju veću točnost i brzinu kod određivanja pozicije. Obveza korištenja sredstava satelitske navigacije utemeljena je odredbama Međunarodne konvencije o sigurnosti ljudskih života na moru (Safety of Life at Sea - SOLAS). SOLAS ne propisuje razinu točnosti sredstava satelitske navigacije. Također, ne propisuje uvjete u kojima se zahtjeva povećana razina točnosti. Temeljni satelitski navigacijski sustav namijenjen određivanju pozicije korisnika je Svjetski pozicijski sustav (Global Positioning System - GPS). Dvodimenzionalna pozicija korisnika GPS-a određena je izračunom udaljenosti tri satelita od pozicije korisnika sa GPS prijamnikom (Kasum, 2006). U cilju točnijeg određivanja pozicije broda koristi se Diferencijalni svjetski pozicijski sustav (Diff erential Global Positioning System - DGPS). Veću točnost DGPS pruža popravkom pozicije za pogrešku određenu postupkom usporedbe pozicije referentne postaje s pozicijom postaje koju pruža GPS. U području visokih zemljopisnih širina veća točnost određivanja pozicije može se ostvariti Svjetskim satelitskim navigacijskim sustavom (Global Navigation Satellite System - GLONASS). U odnosu na GPS, GLONASS osigurava veću točnost pozicije korisnika smještenog na većim zemljopisnim širinama temeljem povoljnijeg kuta inklinacije satelita. Drži se da određivanje položaja prometnog entiteta u uvjetima značajne čestine pomorskog prometa zahtjeva povećanu točnost (Kasum, 2002). Poglavito se to odnosi na područja prilaza lukama i kanalima, u shemama odijeljenog prometa (Traffi c Separation Scheme - TSS) te u arhipelaškim morima poput Jadrana-E. Stoga se smatra neophodnim povećati točnost tehnološke podrške elektroničkih navigacijskih sustava (Baljak, 2008). U ovom radu se to prvenstveno odnosi na poboljšanje točnosti sustava za pozicioniranje objekata u povidbi primjenom razvijenog modela uspostave DGPS-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
112-1121722-1710 - Upravljanje pomorskim prometom u područjima visoke ugroženosti od onečišćenja
135-1352586-2588 - Integracija sustava intermodalnog vodnog prometa u europskoj transportnoj mreži (Jolić, Natalija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka