Pregled bibliografske jedinice broj: 443426
Primarna prevencija ovisnosti djece - uloga roditelja, odgajatelja i socijalne okoline tijekom (pred)školskog perioda
Primarna prevencija ovisnosti djece - uloga roditelja, odgajatelja i socijalne okoline tijekom (pred)školskog perioda // Iskanja vzgoja prevzgoja, 27 (2009), 35-36; 37-48 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 443426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primarna prevencija ovisnosti djece - uloga roditelja, odgajatelja i socijalne okoline tijekom (pred)školskog perioda
(The Primary Drug Abuse Prevention in (pre)school Education - The Role of Parents, Preschool Teachers and Social Environment)
Autori
Zloković, Jasminka ; Nenadić-Bilan, Diana
Izvornik
Iskanja vzgoja prevzgoja (0352-3233) 27
(2009), 35-36;
37-48
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
drug abuse prevention; preschool children development; family relations; competences; preschool teachers; preschool education
(prevencija ovisnosti; razvoj djece; odnosi u obitelji; kompetencije; odgojitelji; predškolski odgoj)
Sažetak
Polazeći od razvojno-humanističke paradigme autorice u radu aktualiziraju potrebu promjene položaja i uloge roditelja predškolske djece u primarnoj prevenciji ovisnosti na individualnoj - obiteljskoj i socijalnoj razini. Socijalno marginalizirani značaj roditelja (i odgojitelja) u ostvarivanju jedne od temeljnih zadaća suvremenog društva – poticanje zdravog razvoja djece, doprinosi širenju različitih oblika asocijalnih ponašanja, psihosomatskih bolesti kao i ovisništva djece i mladih. Zdravstvene i socijalne ustanove upozoravaju na činjenicu kako se starosna granica prvog kontakta sa različitim sredstvima ovisnosti spušta sve niže i to prema nižem «starijem» osnovnoškolskom uzrastu. Bilježe se i slučajevi ovisništva kod djece desetogodišnjaka pa i mlađih. Svakodnevna obiteljska i pedagoška praksa upućuju nas na zaključak da veliki broj roditelja i učitelja (odgajatelji) «nisu spremni» (nekompetentni) odgovoriti na mnoge probleme djece i mladih ukoliko se oni pojave. Istovremeno okolina često pruža uglavnom «deklarativnu» podršku, dok ona na razini stvarnih potreba roditelja i djece izostaje ili je nedostatna. S motrišta nove Nacionalne strategije suzbijanja zlouporabe opojnih droga za razdoblje od 2006. do 2012. godine, RH, od svih odgojno-obrazovnih ustanova očekuje se i preporuča poticanje aktivnijeg sudjelovanja roditelja u radu i funkcioniranju ovih ustanova, te njihovo intenzivnije sudjelovanje u preventivnim aktivnostima. U radu se ističe potreba i neke mogućnosti u kreiranju i osmišljavanju aktivnosti primarne prevencije ovisnosti već u ranom razvojnom periodu koje nužno počivaju na kvalitetnom obiteljskom i vrtićkom okruženju kao i na pretpostavci kvalitetnog kurikuuma primarne prevencije asocijalnih ponašanja djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka