Pregled bibliografske jedinice broj: 442814
Obrazovnoteorijski, kurikularni i didaktički konteksti ishoda učenja
Obrazovnoteorijski, kurikularni i didaktički konteksti ishoda učenja // Ishodi učenja naSveučilištu u Zagrebu SveZaIU / Milan Mesnić, Ljiljana Pinter (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2009. str. 218-225
CROSBI ID: 442814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovnoteorijski, kurikularni i didaktički konteksti ishoda učenja
(Educational-theoretical, curricular and didactic contexts of learning outcomes)
Autori
Palekčić Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Ishodi učenja naSveučilištu u Zagrebu SveZaIU
Urednik/ci
Milan Mesnić, Ljiljana Pinter
Izdavač
Sveučilište u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2009
Raspon stranica
218-225
ISBN
978-953-6002-38-2
Ključne riječi
Ishodi učenja, obrazovnoteorijski kritički pristup, kurikularni i didaktički konteksti, neka bitna pitanja implementacije ishoda učenja
(Learning outcomes, educational-theoretical critical approach, curricular and didactic contexts, some essential questions about implementation of learning outcomes)
Sažetak
Širi kontekst rasprava o ishodima učenja uključuje razmatranje provedbe reformi viskog obrazovanja obrazovanja u okviru različitih kulturnih tradicija: anglosaksonske (kurikularne) i europske (nastavni plan i program). Odnos između koncepta studiranja orijentiranog na input i koncepta orijentiranog na output (ishode učenja) znanstveni pedagogijski pristup tematizira iz kuta odnosa između materijalnih i formalnih teorija obrazovanja.Tri konteksta ishoda učenja specificiraju ovaj pristup. Obrazovnoteorijski kontekst postavlja pitanje suodnosa obrazovanje putem znanosti i utilitarnog pristupa u reformama visokog obrazovanja u kojemu obrazovanje više nije javno nego „privatno“ dobro. Kurikularni kontekst tematizira stjecanje kompetencija (kao ishodišta učenja) na sveučilištu na tri razine: stjecanje znanja, transformacija znanja i proširenje (transfer) znanja. Didaktički kontekst naglašava važnost promatranja ishoda učenja u složenom dijalektičkom odnosu sadržaja, ciljeva, formi nastave i modela artikulacije nastave - kako ishodi učenja ne bi povratno negativno djelovali na oblikovanja poučavanja na studiju u formi „teaching to learning outcome“. Na kraju rada se postavljaju neka bitna pitanja u implementaciji ishoda učenja na sveučilištima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je nastao i u okviru bilateralnog projekta između Hrvatske i Austrije pod naslovom: Motivation and interest in Higher Education - An Intercultural Approach"
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Radeka, Igor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Marko Palekčić
(autor)