Pregled bibliografske jedinice broj: 441458
Pluriculturality and education: Beyond the folklore of separation and the rhetoric of integration
Pluriculturality and education: Beyond the folklore of separation and the rhetoric of integration // The Challenges of Pluriculturality in Europe / S. Bayer-Allen i Lj. Čućić (ur.).
Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft u suradnji s Europskim domom, 2000. str. 155-166 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 441458 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pluriculturality and education: Beyond the folklore of separation and the rhetoric of integration
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
The Challenges of Pluriculturality in Europe
/ S. Bayer-Allen i Lj. Čućić - Baden-Baden : Nomos Verlagsgesellschaft u suradnji s Europskim domom, 2000, 155-166
Skup
Challenges of Pluriculturality in Europe
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.04.1999. - 25.04.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
intercultural education; policies and practices; Europe; critique
Sažetak
U radu se kritički promatra odnos između teorije i prakse interkulturalnog obrazovanja i promicanja ideje o Europi kao «širokom području demokratske stabilnosti obogaćenom svojom raznolikošću». Autorica se bavi trima pitanjima: a) koji se posebni zadaci nalaze pred obrazovanjem i, posebno, interkulturalnim obrazovanjem u procesu osnaživanja jedinstvene Europe kad se taj proces promatra u kontekstu tenzija između općeeuropskih i nacionalnih interesa ; b) promiču li glavni trendovi razvoja teorije i prakse interkulturalnog obrazovanja ideju međuovisnosti i c) može li interkulturalno obrazovanje postati instrumentom jačanja višekulturalne Europe. Posebna pozornost usmjerena je na analizu različitih teorijskih i praktičnih pristupa interkulturalnom obrazovanju. Autorica uvjerljivo dokazuje da većina tih pristupa pati od redukcionizma i da europsku kulturnu raznolikost svodi na "etnocentrični interkulturalizam" koji pojedinca zarobljuje u mitološkim granicama osobnosti, pa je, kako ona kaže, više «folklorni izraz razdvajanja» i «retorički izraz uključivanja» nego instrument izgradnje jedinstvene Europe «obogaćene svojom različitošću».
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija