Pregled bibliografske jedinice broj: 440677
Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma
Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma, 2009., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 440677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma
(Co-construction of the Intercultural Curriculum)
Autori
Sablić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.06
Godina
2009
Stranica
291
Mentor
Hrvatić, Neven
Ključne riječi
kurikulum; interkulturalni kurikulum; sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma
(curriculum; intercultural curriculum; co-construction of intercultural curriculum;)
Sažetak
Školska odgojno-obrazovna praksa i školska zajednica zauzimaju značajno mjesto i ulogu u izgrađivanju snošljivih odnosa i formiranju stavova i sustava vrijednosti civilnih građanskih zajednica. Interkulturalno obrazovanje podrazumijeva obrazovanje koje prihvaća pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema učenika za zajednički život i aktivan suodnos u demokratskome društvu. Suvremeni odgojno-obrazovni sustav treba artikulirati interkulturalni kurikulum (programe, sadržaje, izvore, metode rada...) koji će pridonositi ne samo stjecanju znanja, nego i obrazovanju za odnose koji razgrađuju stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima. U radu se ukazalo na važnost uvođenja interkulturalnoga kurikuluma u naš odgojno-obrazovni sustav kao pedagoškoga načela i prakse, budući da se obrazovanje sagledava kao središnja komponenta u svim postojećim konceptualizacijama interkulturalizma. U radu su se analizirali stavovi srednjoškolaca, njihovih nastavnika i roditelja s obzirom na socijalnu distancu, stavove prema europskim demokratskim vrijednostima te interes za poznavanje kulturnih sadržaja pojedinih nacionalnih i etničkih skupina. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja, moguće je stvaranje pretpostavki za sukonstrukciju interkulturalnoga kurikuluma Hrvatskoj, u skladu s harmonizacijom europskoga školstva, kao i dijelom, sadržaja odgoja i obrazovanja koji odgovara europskom kurikulumu za demokratsko građanstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb