Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 440677

Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma


Sablić, Marija
Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma, 2009., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 440677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma
(Co-construction of the Intercultural Curriculum)

Autori
Sablić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
16.06

Godina
2009

Stranica
291

Mentor
Hrvatić, Neven

Ključne riječi
kurikulum; interkulturalni kurikulum; sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma
(curriculum; intercultural curriculum; co-construction of intercultural curriculum;)

Sažetak
Školska odgojno-obrazovna praksa i školska zajednica zauzimaju značajno mjesto i ulogu u izgrađivanju snošljivih odnosa i formiranju stavova i sustava vrijednosti civilnih građanskih zajednica. Interkulturalno obrazovanje podrazumijeva obrazovanje koje prihvaća pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema učenika za zajednički život i aktivan suodnos u demokratskome društvu. Suvremeni odgojno-obrazovni sustav treba artikulirati interkulturalni kurikulum (programe, sadržaje, izvore, metode rada...) koji će pridonositi ne samo stjecanju znanja, nego i obrazovanju za odnose koji razgrađuju stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima. U radu se ukazalo na važnost uvođenja interkulturalnoga kurikuluma u naš odgojno-obrazovni sustav kao pedagoškoga načela i prakse, budući da se obrazovanje sagledava kao središnja komponenta u svim postojećim konceptualizacijama interkulturalizma. U radu su se analizirali stavovi srednjoškolaca, njihovih nastavnika i roditelja s obzirom na socijalnu distancu, stavove prema europskim demokratskim vrijednostima te interes za poznavanje kulturnih sadržaja pojedinih nacionalnih i etničkih skupina. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja, moguće je stvaranje pretpostavki za sukonstrukciju interkulturalnoga kurikuluma Hrvatskoj, u skladu s harmonizacijom europskoga školstva, kao i dijelom, sadržaja odgoja i obrazovanja koji odgovara europskom kurikulumu za demokratsko građanstvo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (mentor)

Avatar Url Marija Sablić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sablić, Marija
Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma, 2009., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Sablić, M. (2009) 'Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Sabli\'{c}, Marija}, year = {2009}, pages = {291}, keywords = {kurikulum, interkulturalni kurikulum, sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma}, title = {Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma}, keyword = {kurikulum, interkulturalni kurikulum, sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Sabli\'{c}, Marija}, year = {2009}, pages = {291}, keywords = {curriculum, intercultural curriculum, co-construction of intercultural curriculum, }, title = {Co-construction of the Intercultural Curriculum}, keyword = {curriculum, intercultural curriculum, co-construction of intercultural curriculum, }, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font