Pregled bibliografske jedinice broj: 439943
Pozitivan stav prema hrvatskome standardnom jeziku kao uvjet njegova uspješnijega ovladavanja
Pozitivan stav prema hrvatskome standardnom jeziku kao uvjet njegova uspješnijega ovladavanja // Lahor (Zagreb. 2006), 4 (2009), 7; 5-24 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 439943 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pozitivan stav prema hrvatskome standardnom jeziku kao uvjet njegova uspješnijega ovladavanja
(Positive Attitude of Croatian Standard Language as a Condition for its Successful Mastering)
Autori
Alerić, Marko ; Gazdić-Alerić, Tamara
Izvornik
Lahor (Zagreb. 2006) (1846-2197) 4
(2009), 7;
5-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
stav prema hrvatskome standardnom jeziku; učenje hrvatskoga standardnog jezika
(attitude towards Croatian standard language; acquiring and learning Croatian standard language)
Sažetak
U radu se pokazuje kako je jedan od važnih uvjeta uspješnoga ovladavanja standardnim jezikom pozitivan stav prema njemu, koji je povezan i s razumijevanjem uloge i važnosti standardnoga jezika, kao komunikacijskoga sredstva šire jezične zajednice. Kako bi se utvrdilo postoji li povezanost između pozitivnoga stava prema standardnome jeziku, spremnosti na njegovo ovladavanje i njegova boljega ovladavanja, anketom s ponuđenim tvrdnjama i nekoliko zadataka utvrđen je stav ukupno 155 zagrebačkih studenata kroatistike, razredne nastave i predškolskoga odgoja prema standardnomu jeziku, uključujući i njihovo poznavanje gramatičke i pravopisne norme. Osim stavova cijele skupine prema pojedinim tvrdnjama i njihove uspješnosti u rješavanju pojedinih zadataka, uspoređivale su se i pojedine skupine. U zaključku se predlažu postupci koji bi mogli pridonijeti razvoju pozitivnoga stava prema standardnomu jeziku te tako općenito pridonijeti njegovu boljemu ovladavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je kao predavanje prezentiran na skupu 2. znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik, održanom od 20.-22.09.2007., Zagreb, Hrvatska.
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3289 - Sociokulturne odrednice kulturne pismenosti
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb