Pregled bibliografske jedinice broj: 438929
Film kao esej: Teorijski aspekti raspravljačkih struktura u filmskom mediju
Film kao esej: Teorijski aspekti raspravljačkih struktura u filmskom mediju, 2009., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 438929 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Film kao esej: Teorijski aspekti raspravljačkih struktura u filmskom mediju
(The Film as Essay: Theoretical Aspects of Discoursive Structures in Film Media)
Autori
Ivana Keser Battista
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.01
Godina
2009
Stranica
254
Mentor
Gilić, Nikica
Ključne riječi
esej; film; fragment; arhiv; dokument; kolaž; autorefleksija; reminiscencija; intermedijalnost; diskurzivnost
(essay; film; fragment; archive; document; collage; autoreflexion; reminiscence; intermediality; discursivity)
Sažetak
Filmski se esej u filmologiji najčešće smatra vrstom nefikcionalnog filma, a prema karakteristikama najbližim se smatra dokumentarnom filmu, iako se od tipičnog dokumentarnog filma razlikuje time što se ne predstavlja svjedokom stvarnih događaja nego ih neizravno reflektira ili se referira na njih. Istraživanje značajki filmskog eseja u ovom radu vođeno je jednim ciljem: pojasniti odnos filmskog eseja prema postojećim filmskim rodovima te pojasniti njegovu autonomnu poziciju. Filmski je esej konstruiran pomoću fragmenta i svaki njegov odsječak, u većini slučajeva može funkcionirati samostalno. Procesualnost i istraživački karakter filmskog eseja pritom daje prednost fragmentu nad cjelinom, preferirajući pluralnost nad hijerarhijom, zalažući se za proturječnost prije negoli za bezuvjetnu dorečenost, što esej kao postupak čini poželjnim izražajnim sredstvom ne samo prilikom tumačenja i razumijevanja, nego i prilikom stvaranja filmskog djela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti