Pregled bibliografske jedinice broj: 438238
Stavovi učenika osmih razreda osnovne škole prema nastavnom predmetu Likovna kultura
Stavovi učenika osmih razreda osnovne škole prema nastavnom predmetu Likovna kultura // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 58 (2009), 2; 189-198 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 438238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika osmih razreda osnovne škole prema nastavnom predmetu Likovna kultura
(Attitudes of primary school eighth-form students to art classes)
Autori
Kuščević Dubravka ; Brajčić Marija ; Mišurac Zorica Irena
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 58
(2009), 2;
189-198
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
učenik; vrednovanje; stavovi; nastava likovne kulture; osnovna škola;
(student; evaluation; attitudes; art classes; primary school)
Sažetak
Svrha je ovoga rada bila istražiti položaj nastavnog predmeta Likovna kultura kroz evaluaciju, refleksiju i stavove učenika osmih razreda osnovne škole. Istraživanje je izvršeno na uzorku od 303 učenika osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije. Iz ovog istraživanja ističemo najvažnije rezultate: 54, 5% učenika zadovoljno je sadašnjom satnicom nastave Likovne kulture i smatra je dovoljnom za izvođenje nastave, dok sudjelovanje u likovnim aktivnostima voli 34, 3%, i jako voli 22, 4% učenika što je gotovo polovica naših ispitanika. Rezultati istraživanja pokazuju da najveći postotak njih 30, 0% učenika izjavljuje da je u okvirima ovog nastavnog predmeta naučio koristiti likovne tehnike i materijale. Veliki postotak učenika nema naviku posjećivati (njih 57, 8%) muzeje, galerije niti odlaziti na likovne izložbe, a 54, 1% učenika smatra osrednji utjecaj nastave Likovne kulture na formiranje njihovog osobnog likovnog ukusa. Bavljenje likovnim aktivnostima uže ili šire obitelji učenika pozitivno utječu na procjenu vrijednosti nastavnog predmeta Likovna kultura. Varijable spol i školski uspjeh ne utječu na učeničku procjenu vrijednosti nastavnog predmeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
The purpose of this study was to look into the position of art as a school subject through the evaluation, reflection and attitudes of primary school eighth-formers. The survey was carried out on the sample of 303 eighth-form students of Splitsko-dalmatinska County primary schools. We herein present the most significant results of the survey: 54.5% of students are satisfied with the present schedule of art classes and find the weekly load sufficient. 34.3% of students like to participate in visual-art activities and 22.4% of them like it very much, which is almost a half of the students surveyed. The results of the survey also reveal, while the highest percentage of them, i.e. 30%, stated to have learned how to use art techniques and materials. A high pecentage of students (57.8%) are not in the habit of visiting museums, galeries or attending art exhibitions, and 54.1% of students believe that art classes have a moderate influence on the shaping of their personal taste in visual art. The immediate or extended family of the student being involved in visual-art activities has a positive influence on the evaluation of art as a school subject. Variables such as gender and academic achievement do not affect students' evaluation of the school subject.
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-1300855-3326 - TITIUS: Porječje Krke - baština i sociokulturni razvoj (Pilić, Šime, MZOS ) ( CroRIS)
244-2440820-0794 - Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (Prijatelj-Pavičić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics and Language Behavior Abstracts (LLBA)