Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 437602

Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji


Sindik, Joško; Pavlović, Žana
Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji // Medijski dijalozi, 2 (2009), 4; 43-55 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 437602 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji
(HOW CONSTRUCTIVE CONTENTS PRESCHOOL CHILDREN LIKE TO WATCH ON TV-PROGRAM)

Autori
Sindik, Joško ; Pavlović, Žana

Izvornik
Medijski dijalozi (1800-7074) 2 (2009), 4; 43-55

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
djeca; konstruktivni; predškolski; preferencija; razlozi; televizija
(children; constructive; preference; preschool; reasons; television)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitivanje sadržaja i razloga zbog kojih djeca predškolske dobi preferiraju gledati određene sadržaje odnosno likove na televizijskom programu. Ispitan je prigodni uzorak djece srednje i starije vrtićke dobi iz Dječjeg vrtića «Cvrčak» iz Solina, te Dječjeg vrtića «Maksimir» iz Zagreba (N = 77). Utvrđena je zastupljenost pojedinih kategorija sadržaja koje preferiraju djeca, te u kolikoj su mjeri različite kategorije sadržaja razlog sviđanja, odnosno nesviđanja sadržaja djeci. Također, utvrđena je i zastupljenost u smislu procjene stupnja destruktivnosti, odnosno konstruktivnosti sadržaja na televiziji koje djeca preferiraju ili ne preferiraju. Prema rezultatima, razlozi sviđanja pojedinih televizijskih sadržaja češće su događanja ili osobe koje se mogu procijeniti kao konstruktivne, dok su razlozi nesviđanja češće destruktivni. Razlozi nesviđanja pojedinog sadržaja su najčešće radnje odnosno ponašanja koja se u televizijskom sadržaju prikazuju, dok su razlozi sviđanja pojedinih likova češće njihove osobine, nego radnje odnosno ponašanja. Najčešći razlozi sviđanja televizijskog sadržaja u cijelosti (ne samo lika koji im se sviđa) su «akcije» koje on provodi, odnosno njegova osobna atraktivnost. Utvrđena je statistički značajna povezanost između spola i preferencije destruktivnih ponašanja likova iz televizijskih sadržaja: dječaci više vole destrukciju, a djeca u funkciji kronološke dobi preferiraju nešto konstruktivnije sadržaje. Premda rezultati pokazuju poželjne odgojne trendove, prevladavanje konstruktivnih nad destruktivnim elementima, daleko je od ohrabrujućeg.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sindik, Joško; Pavlović, Žana
Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji // Medijski dijalozi, 2 (2009), 4; 43-55 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Sindik, J. & Pavlović, Ž. (2009) Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji. Medijski dijalozi, 2 (4), 43-55.
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and Pavlovi\'{c}, \v{Z}ana}, year = {2009}, pages = {43-55}, keywords = {djeca, konstruktivni, pred\v{s}kolski, preferencija, razlozi, televizija}, journal = {Medijski dijalozi}, volume = {2}, number = {4}, issn = {1800-7074}, title = {Koliko konstruktivne sadr\v{z}aje vole pred\v{s}kolska djeca gledati na televiziji}, keyword = {djeca, konstruktivni, pred\v{s}kolski, preferencija, razlozi, televizija} }
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and Pavlovi\'{c}, \v{Z}ana}, year = {2009}, pages = {43-55}, keywords = {children, constructive, preference, preschool, reasons, television}, journal = {Medijski dijalozi}, volume = {2}, number = {4}, issn = {1800-7074}, title = {HOW CONSTRUCTIVE CONTENTS PRESCHOOL CHILDREN LIKE TO WATCH ON TV-PROGRAM}, keyword = {children, constructive, preference, preschool, reasons, television} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font