Pregled bibliografske jedinice broj: 436938
Razvijanje emocionalne kompetentnosti budućih učitelja tijekom studija
Razvijanje emocionalne kompetentnosti budućih učitelja tijekom studija // Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 589-600 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 436938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijanje emocionalne kompetentnosti budućih učitelja tijekom studija
(Emotional competency development of prospective teachers during their studies)
Autori
Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja
/ Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 589-600
Skup
ECNSI 2009: 3. međunarodna konferencija naprednih i sustavnih istraživanja.
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 14.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocionalna kompetencija; studenti učiteljskog studija; učitelji praktičari; suvremeni kurikulum
(emotional competence; teacher training college students; class teachers; contemporary curriculum)
Sažetak
U suvremenom kurikulumu interpersonalne i intrapersonalne kompetencije učitelja ključne su za uspješnost i poboljšanje njegovog profesionalnog rada, te su važan čimbenik stvaranja pozitivnog razrednog ozračja, što se odražava i na kvalitetu učenja. Emocionalno kompetentni učitelji ostvaruju kvalitetniju nastavu, te potiču razvijanje emocionalne kompetencije učenika. Uvažavajući programske promjene koje je donio bolonjski proces, te promjene u reformi obrazovanja usmjerenih na razvoj učenikovih kompetencija, za očekivati je da se tijekom studija pored stručnih razvijaju i emocionalne kompetencije budućih učitelja. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti navedenu pretpostavku. U ispitivanju je sudjelovao 281 ispitanik, od čega 221 student učiteljskog studija, te 60 učitelja s različitom duljinom radnog iskustva. Primjenjeni su upitnik za ispitivanje emocionalne kompetencije, te upitnik regulacije i kontrole emocija. Suprotno očekivanjima, rezultati su pokazali da se tijekom studija ne razvija emocionalna kompetencija budućih učitelja. Pokazalo se da studenti, u odnosu na učitelje, postižu značajno niže rezultate u općoj emocionalnoj kompetenciji, regulaciji emocionalnih reakcija, te utjecaju emocija na ponašanje i mišljenje. Dobiveni rezultati sugeriraju da se tijekom studija budućim učiteljima nedostatno osvještava važnost emocionalne kompetencije za profesionalnu uspješnost, te da je nužno poučavati ih strategijama razvoja kako vlastite tako i emocionalne kompetencije učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski