Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 436938

Razvijanje emocionalne kompetentnosti budućih učitelja tijekom studija


Reić Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana
Razvijanje emocionalne kompetentnosti budućih učitelja tijekom studija // Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 589-600 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 436938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvijanje emocionalne kompetentnosti budućih učitelja tijekom studija
(Emotional competency development of prospective teachers during their studies)

Autori
Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 589-600

Skup
ECNSI 2009: 3. međunarodna konferencija naprednih i sustavnih istraživanja.

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 14.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
emocionalna kompetencija; studenti učiteljskog studija; učitelji praktičari; suvremeni kurikulum
(emotional competence; teacher training college students; class teachers; contemporary curriculum)

Sažetak
U suvremenom kurikulumu interpersonalne i intrapersonalne kompetencije učitelja ključne su za uspješnost i poboljšanje njegovog profesionalnog rada, te su važan čimbenik stvaranja pozitivnog razrednog ozračja, što se odražava i na kvalitetu učenja. Emocionalno kompetentni učitelji ostvaruju kvalitetniju nastavu, te potiču razvijanje emocionalne kompetencije učenika. Uvažavajući programske promjene koje je donio bolonjski proces, te promjene u reformi obrazovanja usmjerenih na razvoj učenikovih kompetencija, za očekivati je da se tijekom studija pored stručnih razvijaju i emocionalne kompetencije budućih učitelja. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti navedenu pretpostavku. U ispitivanju je sudjelovao 281 ispitanik, od čega 221 student učiteljskog studija, te 60 učitelja s različitom duljinom radnog iskustva. Primjenjeni su upitnik za ispitivanje emocionalne kompetencije, te upitnik regulacije i kontrole emocija. Suprotno očekivanjima, rezultati su pokazali da se tijekom studija ne razvija emocionalna kompetencija budućih učitelja. Pokazalo se da studenti, u odnosu na učitelje, postižu značajno niže rezultate u općoj emocionalnoj kompetenciji, regulaciji emocionalnih reakcija, te utjecaju emocija na ponašanje i mišljenje. Dobiveni rezultati sugeriraju da se tijekom studija budućim učiteljima nedostatno osvještava važnost emocionalne kompetencije za profesionalnu uspješnost, te da je nužno poučavati ih strategijama razvoja kako vlastite tako i emocionalne kompetencije učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ina Reić-Ercegovac (autor)

Avatar Url Morana Koludrović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Reić Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana
Razvijanje emocionalne kompetentnosti budućih učitelja tijekom studija // Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 589-600 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Reić Ercegovac, I. & Koludrović, M. (2009) Razvijanje emocionalne kompetentnosti budućih učitelja tijekom studija. U: Bouillet, D. & Matijević, M. (ur.)Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja.
@article{article, author = {Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2009}, pages = {589-600}, keywords = {emocionalna kompetencija, studenti u\v{c}iteljskog studija, u\v{c}itelji prakti\v{c}ari, suvremeni kurikulum}, title = {Razvijanje emocionalne kompetentnosti budu\'{c}ih u\v{c}itelja tijekom studija}, keyword = {emocionalna kompetencija, studenti u\v{c}iteljskog studija, u\v{c}itelji prakti\v{c}ari, suvremeni kurikulum}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2009}, pages = {589-600}, keywords = {emotional competence, teacher training college students, class teachers, contemporary curriculum}, title = {Emotional competency development of prospective teachers during their studies}, keyword = {emotional competence, teacher training college students, class teachers, contemporary curriculum}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font