Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 436718

Promjene suvremenog kurikuluma kao novi izvori stresa za učitelje


Koludrović, Morana; Reić Ercegovac, Ina
Promjene suvremenog kurikuluma kao novi izvori stresa za učitelje // Collected Papers of 2nd Scientific Research Symposium: Pedagogy and the Knowledge Society (Volume 1) / Cindrić, Mijo ; Domović, Vlatka ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 147-156 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 436718 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Promjene suvremenog kurikuluma kao novi izvori stresa za učitelje
(Modern Curriculum Changes as New Sources of Stress on Teachers)

Autori
Koludrović, Morana ; Reić Ercegovac, Ina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Collected Papers of 2nd Scientific Research Symposium: Pedagogy and the Knowledge Society (Volume 1) / Cindrić, Mijo ; Domović, Vlatka ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 147-156

ISBN
978-953-7210-12-0

Skup
€CNSI-2008 2nd International Conference on Advanced and Systematic Research ; 2nd Scientific research symposium: Pedagogy and the Knowledge Society:Pedagogija i društvo znanja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
učitelj; nacionalni obrazovni standard; kurikularne promjene; stres; osobine ličnosti
(teacher; reflective teaching practitioner; curricular changes; stress; personality traits)

Sažetak
U radu se polazi od pretpostavke da kurikularne promjene predstavljaju učiteljima nove izazove, koji im s jedne strane omogućuju slobodu i kreativnost u radu, no istodobno zahtijevaju dodatan angažman, stalno usavršavanje, aktivnu suradnju s roditeljima i stručnim suradnicima, a što može značiti i nove izvore stresa u učiteljskoj profesiji. Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati da li kurikularne promjene nastale uvođenjem Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda utječu na percipiranu razinu stresa kod učitelja razredne nastave, te kakva je uloga osobina ličnosti, radnog iskustva i stručnog usavršavanja u percipiranju stresa. U istraživanju su sudjelovali učitelji razredne nastave, a primijenjeni su upitnik za procjenu razine stresa s obzirom na najznačajnije aspekte obrazovnih promjena nastale uvođenjem HNOS-a, upitnik za ispitivanje osobina ličnosti, te upitnik općih podataka. Dobiveni rezultati upućuju na to da iako postoje novi stresori u učiteljskom zanimanju povezani s kurikularnim promjenama, čini se da oni ipak ne umanjuju zadovoljstvo poslom učitelja. Nadalje, pokazalo se da godine radnog iskustva, zadovoljstvo poslom i neke osobine ličnosti imaju značajnu ulogu u načinu na koji učitelji doživljavaju promjene predviđene nacionalnim obrazovnim standardom.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Morana Koludrović (autor)

Avatar Url Ina Reić-Ercegovac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana; Reić Ercegovac, Ina
Promjene suvremenog kurikuluma kao novi izvori stresa za učitelje // Collected Papers of 2nd Scientific Research Symposium: Pedagogy and the Knowledge Society (Volume 1) / Cindrić, Mijo ; Domović, Vlatka ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 147-156 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Koludrović, M. & Reić Ercegovac, I. (2008) Promjene suvremenog kurikuluma kao novi izvori stresa za učitelje. U: Cindrić, M., Domović, V. & Matijević, M. (ur.)Collected Papers of 2nd Scientific Research Symposium: Pedagogy and the Knowledge Society (Volume 1).
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Rei\'{c} Ercegovac, Ina}, year = {2008}, pages = {147-156}, keywords = {u\v{c}itelj, nacionalni obrazovni standard, kurikularne promjene, stres, osobine li\v{c}nosti}, isbn = {978-953-7210-12-0}, title = {Promjene suvremenog kurikuluma kao novi izvori stresa za u\v{c}itelje}, keyword = {u\v{c}itelj, nacionalni obrazovni standard, kurikularne promjene, stres, osobine li\v{c}nosti}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Rei\'{c} Ercegovac, Ina}, year = {2008}, pages = {147-156}, keywords = {teacher, reflective teaching practitioner, curricular changes, stress, personality traits}, isbn = {978-953-7210-12-0}, title = {Modern Curriculum Changes as New Sources of Stress on Teachers}, keyword = {teacher, reflective teaching practitioner, curricular changes, stress, personality traits}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font