Pregled bibliografske jedinice broj: 436718
Promjene suvremenog kurikuluma kao novi izvori stresa za učitelje
Promjene suvremenog kurikuluma kao novi izvori stresa za učitelje // Collected Papers of 2nd Scientific Research Symposium: Pedagogy and the Knowledge Society (Volume 1) / Cindrić, Mijo ; Domović, Vlatka ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 147-156 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 436718 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene suvremenog kurikuluma kao novi izvori stresa za učitelje
(Modern Curriculum Changes as New Sources of Stress on Teachers)
Autori
Koludrović, Morana ; Reić Ercegovac, Ina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Collected Papers of 2nd Scientific Research Symposium: Pedagogy and the Knowledge Society (Volume 1)
/ Cindrić, Mijo ; Domović, Vlatka ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 147-156
ISBN
978-953-7210-12-0
Skup
€CNSI-2008 2nd International Conference on Advanced and Systematic Research ; 2nd Scientific research symposium: Pedagogy and the Knowledge Society:Pedagogija i društvo znanja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj; nacionalni obrazovni standard; kurikularne promjene; stres; osobine ličnosti
(teacher; reflective teaching practitioner; curricular changes; stress; personality traits)
Sažetak
U radu se polazi od pretpostavke da kurikularne promjene predstavljaju učiteljima nove izazove, koji im s jedne strane omogućuju slobodu i kreativnost u radu, no istodobno zahtijevaju dodatan angažman, stalno usavršavanje, aktivnu suradnju s roditeljima i stručnim suradnicima, a što može značiti i nove izvore stresa u učiteljskoj profesiji. Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati da li kurikularne promjene nastale uvođenjem Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda utječu na percipiranu razinu stresa kod učitelja razredne nastave, te kakva je uloga osobina ličnosti, radnog iskustva i stručnog usavršavanja u percipiranju stresa. U istraživanju su sudjelovali učitelji razredne nastave, a primijenjeni su upitnik za procjenu razine stresa s obzirom na najznačajnije aspekte obrazovnih promjena nastale uvođenjem HNOS-a, upitnik za ispitivanje osobina ličnosti, te upitnik općih podataka. Dobiveni rezultati upućuju na to da iako postoje novi stresori u učiteljskom zanimanju povezani s kurikularnim promjenama, čini se da oni ipak ne umanjuju zadovoljstvo poslom učitelja. Nadalje, pokazalo se da godine radnog iskustva, zadovoljstvo poslom i neke osobine ličnosti imaju značajnu ulogu u načinu na koji učitelji doživljavaju promjene predviđene nacionalnim obrazovnim standardom.
Izvorni jezik
Hrvatski