Pregled bibliografske jedinice broj: 436467
Sustav osiguranja/unaprjeđenja kvalitete u visokom umjetničkom obrazovanju
Sustav osiguranja/unaprjeđenja kvalitete u visokom umjetničkom obrazovanju // Bolonjski proces u visokom umjetničkom obrazovanju / Turković, Vera ; Kabalin-Borenić, Višnja (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2007. str. 72-86
CROSBI ID: 436467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustav osiguranja/unaprjeđenja kvalitete u visokom umjetničkom obrazovanju
(Quality Assurance/Enhacement System in Higher Art Education)
Autori
Turković, Vera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Bolonjski proces u visokom umjetničkom obrazovanju
Urednik/ci
Turković, Vera ; Kabalin-Borenić, Višnja
Izdavač
Sveučilište u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
72-86
ISBN
978-953-6002-33-7
Ključne riječi
visoko umjetničko obrazovanje, osiguranje kvalitete, unutarnje vrednovanje, vanjsko vrednovanje
(higher art education, quality assurance, internal evaluation, external evaluation)
Sažetak
Ovaj rad razmatra značenje pojma kvalitete polazeći od stava da bi kvaliteta trebala biti središnja tema sveučilišne politike. Pritom problematizira razliku između filozofske definicije kvalitete kao „izvrsnosti i vrijednosti“ i definicije kvalitete u poslovnom svijetu kao „primjerenosti nekoj svrsi“ i upozorava na sve očitiju opasnost stavljanja visokog obrazovanja unutar Bolonjskog procesa isključivo u funkciju gospodarskog rasta. U radu se posebno razmatra pozicija visokog umjetničkog obrazovanja, njegova uloga u strukturi sveučilišta, svrha umjetničkih akademija u društvu i potreba širenja „kulture kvalitete“ u smislu poboljšanja kvalitete svih segmenata ovog obrazovanja. Autorica iznosi tvrdnju da hrvatsko visoko obrazovanje još nije prepoznalo povećanje kvalitete kao okosnicu promjena, pa tako ni umjetničko obrazovanje koje još uvijek nije postavilo vlastite standarde kvalitete. Rad donosi tablicu korisnih savjeta za provođenje postupka unutarnjeg i vanjskog vrednovanja kvalitete umjetničkog obrazovanja koji uzimaju u obzir europske standarde i specifičnosti socio-kulturno-ekonomskog konteksta u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija