Pregled bibliografske jedinice broj: 436367
Kvaliteta poučavanja - karika koja nedostaje u reformama obrazovanja
Kvaliteta poučavanja - karika koja nedostaje u reformama obrazovanja // Školske novine, 60 (2009), 14; 6-7 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 436367 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta poučavanja - karika koja nedostaje u reformama obrazovanja
(Teaching quality - a missing link in the education reforms)
Autori
Palekčić, Marko
Izvornik
Školske novine (0037-6531) 60
(2009), 14;
6-7
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta poučavanja; obrazovne reforme; znanstvena istraživanja; kvaliteta obrazovanja nastavnika
(teaching quality; education reforms; scientific research; quality of teacher education)
Sažetak
U radu se polazi od postavke da je osiguranje kvalitete nastave ponajprije zadaća škole. Kvaliteta nastave ovisi o kvaliteti ili profesionalnim kompetencijama nastavnika. Otuda važnost kvalitetnog koncepta obrazovanja i izobrazbe nastavnika u provedbi bilo koje reforme obrazovanja. To potvrđuju i istraživanja o tome kako najuspješniji školski sustavi postaju vrhunski. Kvaliteta poučavanja pokazuje se kao odlučujući faktor uspješnosti obrazovnih sustava zemalja čiji učenici postižu najboje rezultate u svijetu. Kvaliteta poučavanja je ona karika koja nedostaje u reformama obrazovanja. Otuda je odnos nastave, znanja i kompetencija učenika središnji teorijski i praktični problem u svim reformama obrazovanja. A svaki pokušaj reformiranja obrazovanja morao bi sadržavati primjeren odgovor na konceptualna i provedbena pitanja odnosa nastave (na sveučilišnoj razini), znanja (znanstvenih, stručnih i profesionalnih) i kompetencija (sadašnjih i budućih) budućih nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je nastao u okviru bilateralnog projekta između Hrvatske i Austrije pod naslovom: Motivation and interest in Higher Education - An Intercultural Approach"
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Radeka, Igor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Marko Palekčić
(autor)