Pregled bibliografske jedinice broj: 436175
Ljudski kapital kao razvojni faktor: rezultati sociološkog istraživanja u Hrvatskoj
Ljudski kapital kao razvojni faktor: rezultati sociološkog istraživanja u Hrvatskoj. Split: Redak, 2009 (monografija)
CROSBI ID: 436175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ljudski kapital kao razvojni faktor: rezultati sociološkog istraživanja u Hrvatskoj
(Human Capital like developmental factor: the results of sociological research in Croatia)
Autori
Leburić, Anči ; Afrić, Vjekoslav ; Šuljug Vučica, Zorana
Ostali urednici
Leburić, Anči
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Redak
Grad
Split
Godina
2009
Stranica
144. + CD sa tabličnim i grafičkim prikazima
ISBN
978-953-7595-08-1
Ključne riječi
ljudski kapital; socio-empirijsko istraživanje; inovacije; komercijalizacija znanja
(human capital; socio-empirical research; innovation; commercialization of knowledge)
Sažetak
Koncept human capital razvija se od 60-ih godina XX stoljeća (Becker). Neki ga smatraju komplementarnim pojmu social capital (Coleman), dok ga drugi istražuju u relacijama s ekonomskim kapitalom (Putnam). U ovom radu autori raspra¬vljaju o ljudskom kapitalu u Hrvatskoj, tretirajući ga kao ključni razvojni faktor. Polaze od pretpostavke kako taj kapital nije u cijelosti antagonističan društvenom kapitalu, iako se u hrvatskom društvu mogu uočiti neke specifične različitosti među njima. Autori su od veljače do travnja 2005. godine realizirali empirijsko sociološko istraživanje ljudskog kapitala u Hrvatskoj, intervjuirajući ukupno 2916 građana. Svi ispitanici bili su visokoobrazovani, stariji od 30 godina i zaposleni, odnosno sa određenim radnim iskustvom. Oslanjajući se na dobijene istraživačke rezultate, autori konstatiraju da se nedovoljno koriste intelektualni potencijali građana, budući se njihovo stečeno znanje ne uspijeva kapita¬lizirati ili primijeniti, kako bi njegovi nositelji imali nekakvih koristi. Opisuju se poteškoće koje su značajnija zapreka komerci¬jaliziranju znanja i inovacija u Hrvatskoj. Također se ilustrira značaj načina i principa komuniciranja, odnosno relevantnost komunikoloških praksi u Hrvatskoj. Cjelo¬vita rasprava kontekstualizira se u aktualna društvena stanja i odnose u Hrvatskoj početkom 2005. godine. Koristeći se des¬kripcijama tržišta i nizom drugih stavova i mišljenja ispitanih građana, autori prognoziraju relevantne mjere koje bi mogle ubrzavati ekonomski razvitak Hrvatske. Konačno, zaključuju kako je na svim društvenim nivoima u Hrvatskoj nužno ubrzanije i svrsishodnije razvijati takve društve¬ne uvjete koji će efikasnije uvoditi inovacije na lokalnim, regio¬nalnim i nacionalnim razinama. Istovremeno, neophodno je organizirano stvarati opću društvenu klimu u kojoj bi se općenito razvijala kultura ponašanja, te afirmirale pretpostavke komercija¬lizacije znanja, te kontinuiranog educiranja (već) obrazovanih, itd.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3280 - Društvene pretpostavke društva znanja
130-1301799-1755 - Organizacija, upravljanje i razmjena znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju (Lasić-Lazić, Jadranka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb