Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 435335

Komunikacija u vjeronauku i katehezi,


Filipović, Ana Thea
Komunikacija u vjeronauku i katehezi, // Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 27 (2005), 4; 297-310 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 435335 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komunikacija u vjeronauku i katehezi,
(Communication in religious education and catechesis)

Autori
Filipović, Ana Thea

Izvornik
Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih (0351-9007) 27 (2005), 4; 297-310

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Komunikacija u vjeronauku; komunikacija u katehezi; odgojna komunikacija; komunikacijski proces; komunikacijski čimbenici; razine komunikacije; autentična komunikacija; interaktivno usvajanje sadržaja; cjeloviti govor; jezični sustavi; internet i vjeronauk; odgoj za medije; metakomunikacija; tipovi komunikacijskih sadržaja; sporazumijevanje; komunikacijska kompetencija; vjeroučitelj.
(Communication; catechesis; religious education)

Sažetak
Članak postupno i dokumentirano uvodi čitatelja u promatranje vjeronauka i kateheze s gledišta komunikacije. Polazeći od činjenice da je komunikacija bitna antropološka i teološka kategorija, autorica identificira prisutnost komunikacije u vjeronauku i katehezi na tri osnovne razine. 1. Ona je prisutna kao sustav personalnih i materijalnih komunikacijskih čimbenika i kodova koji čine pedagošku platformu i stvaraju socijalno-etičko ozračje unutar kojega se odvijaju procesi religioznog odgoja i učenja. 2. Komunikacija je način posredovanja sadržaja i postizanja ciljeva u vjeronauku i katehezi. Zbog toga su temeljna znanja o komunikaciji i njezinim zakonitostima te ispunjavanje uvjeta za autentičnu komunikaciju nužna pretpostavka za posredovanje, razumijevanje i interaktivno usvajanje vjeronaučnih sadržaja. 3. Komunikacija je i sam cilj vjeronauka i kateheze koji odgajaju za kulturu komuniciranja te vode međusobnom razumijevanju i društvenom sporazumijevanju subjekata. Na temelju Habermasovog razlikovanja asertoričkih, ekspresivnih i normativnih sadržaja u jezičnoj komunikaciji, naglašava se potreba diferenciranog pristupa pojedinim područjima vjeronaučnih i katehetskih sadržaja/ciljeva te ukazuje na potrebu uvježbavanja sposobnosti mijenjanja perspektive promatranja kako bi se došlo do sporazumijevanja i suglasnosti kada su u pitanju normativni sadržaji kršćanske vjere. Komunikacijski pristupi te sami ciljevi/sadržaji vjeronauka i kateheze tako postaju prenositeljima komunikacijskih i socijalnih kompetencija. Sve to, dakako, zahtijeva da i sami vjeroučitelji/ce i katehete/istice u svojoj temeljnoj i trajnoj formaciji imaju mogućnost stjecati potrebnu komunikacijsku kompetenciju. Autorica smatra da u tom smislu treba premisliti i preoblikovati postojeće oblike formacije vjeroučitelj/ica/a i kateheta/istica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Teologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Filipović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Filipović, Ana Thea
Komunikacija u vjeronauku i katehezi, // Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 27 (2005), 4; 297-310 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Filipović, A. (2005) Komunikacija u vjeronauku i katehezi,. Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 27 (4), 297-310.
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Ana Thea}, year = {2005}, pages = {297-310}, keywords = {Komunikacija u vjeronauku, komunikacija u katehezi, odgojna komunikacija, komunikacijski proces, komunikacijski \v{c}imbenici, razine komunikacije, autenti\v{c}na komunikacija, interaktivno usvajanje sadr\v{z}aja, cjeloviti govor, jezi\v{c}ni sustavi, internet i vjeronauk, odgoj za medije, metakomunikacija, tipovi komunikacijskih sadr\v{z}aja, sporazumijevanje, komunikacijska kompetencija, vjerou\v{c}itelj.}, journal = {Kateheza : \v{c}asopis za vjeronauk u \v{s}koli, katehezu i pastoral mladih}, volume = {27}, number = {4}, issn = {0351-9007}, title = {Komunikacija u vjeronauku i katehezi,}, keyword = {Komunikacija u vjeronauku, komunikacija u katehezi, odgojna komunikacija, komunikacijski proces, komunikacijski \v{c}imbenici, razine komunikacije, autenti\v{c}na komunikacija, interaktivno usvajanje sadr\v{z}aja, cjeloviti govor, jezi\v{c}ni sustavi, internet i vjeronauk, odgoj za medije, metakomunikacija, tipovi komunikacijskih sadr\v{z}aja, sporazumijevanje, komunikacijska kompetencija, vjerou\v{c}itelj.} }
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Ana Thea}, year = {2005}, pages = {297-310}, keywords = {Communication, catechesis, religious education}, journal = {Kateheza : \v{c}asopis za vjeronauk u \v{s}koli, katehezu i pastoral mladih}, volume = {27}, number = {4}, issn = {0351-9007}, title = {Communication in religious education and catechesis}, keyword = {Communication, catechesis, religious education} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Annale (Rassegna annuale di studi di Catechetica e di Pedagogia Religiosa)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font