Pregled bibliografske jedinice broj: 435335
Komunikacija u vjeronauku i katehezi,
Komunikacija u vjeronauku i katehezi, // Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 27 (2005), 4; 297-310 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 435335 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija u vjeronauku i katehezi,
(Communication in religious education and catechesis)
Autori
Filipović, Ana Thea
Izvornik
Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih (0351-9007) 27
(2005), 4;
297-310
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Komunikacija u vjeronauku; komunikacija u katehezi; odgojna komunikacija; komunikacijski proces; komunikacijski čimbenici; razine komunikacije; autentična komunikacija; interaktivno usvajanje sadržaja; cjeloviti govor; jezični sustavi; internet i vjeronauk; odgoj za medije; metakomunikacija; tipovi komunikacijskih sadržaja; sporazumijevanje; komunikacijska kompetencija; vjeroučitelj.
(Communication; catechesis; religious education)
Sažetak
Članak postupno i dokumentirano uvodi čitatelja u promatranje vjeronauka i kateheze s gledišta komunikacije. Polazeći od činjenice da je komunikacija bitna antropološka i teološka kategorija, autorica identificira prisutnost komunikacije u vjeronauku i katehezi na tri osnovne razine. 1. Ona je prisutna kao sustav personalnih i materijalnih komunikacijskih čimbenika i kodova koji čine pedagošku platformu i stvaraju socijalno-etičko ozračje unutar kojega se odvijaju procesi religioznog odgoja i učenja. 2. Komunikacija je način posredovanja sadržaja i postizanja ciljeva u vjeronauku i katehezi. Zbog toga su temeljna znanja o komunikaciji i njezinim zakonitostima te ispunjavanje uvjeta za autentičnu komunikaciju nužna pretpostavka za posredovanje, razumijevanje i interaktivno usvajanje vjeronaučnih sadržaja. 3. Komunikacija je i sam cilj vjeronauka i kateheze koji odgajaju za kulturu komuniciranja te vode međusobnom razumijevanju i društvenom sporazumijevanju subjekata. Na temelju Habermasovog razlikovanja asertoričkih, ekspresivnih i normativnih sadržaja u jezičnoj komunikaciji, naglašava se potreba diferenciranog pristupa pojedinim područjima vjeronaučnih i katehetskih sadržaja/ciljeva te ukazuje na potrebu uvježbavanja sposobnosti mijenjanja perspektive promatranja kako bi se došlo do sporazumijevanja i suglasnosti kada su u pitanju normativni sadržaji kršćanske vjere. Komunikacijski pristupi te sami ciljevi/sadržaji vjeronauka i kateheze tako postaju prenositeljima komunikacijskih i socijalnih kompetencija. Sve to, dakako, zahtijeva da i sami vjeroučitelji/ce i katehete/istice u svojoj temeljnoj i trajnoj formaciji imaju mogućnost stjecati potrebnu komunikacijsku kompetenciju. Autorica smatra da u tom smislu treba premisliti i preoblikovati postojeće oblike formacije vjeroučitelj/ica/a i kateheta/istica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Annale (Rassegna annuale di studi di Catechetica e di Pedagogia Religiosa)