Pregled bibliografske jedinice broj: 435087
Procjena vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija u učenju i poučavanju engleskog jezika u osnovnoj školi
Procjena vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija u učenju i poučavanju engleskog jezika u osnovnoj školi, 2008., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 435087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija u učenju i poučavanju engleskog jezika u osnovnoj školi
(Assessment of values and possibilities of using multimedia in english language learning and teaching in primary school)
Autori
Turković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.06
Godina
2008
Stranica
109
Mentor
Matijević, Milan
Ključne riječi
engleski jezik; osnovna škola; multimedij; učenici; učitelji; empirijsko istraživanje; akcijsko istraživanje; računala; Internet; mobilni telefoni; e-učenje; m-učenje
(English; primary school; multimedia; pupils; teachers; empirical research; action research; computers; Internet; mobile phones; e-Learning; m-Learning)
Sažetak
Učenje i poučavanje stranih jezika u osnovnoj školi temelji se na multisenzornom učenju. Danas je sve veća potreba za uporabom multimedija koji pruža nove mogućnosti individualiziranog učenja i poučavanja. Cilj empirijskog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike između učenika osmih razreda u procjeni vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija s obzirom na posjedovanje računala kod kuće s pristupom na Internet te utvrditi postoje li razlike između učitelja engleskog jezika u procjeni vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija s obzirom na posjedovanje računala kod kuće s pristupom na Internet i godine poučavanja. Pretpostavljeno je da učenici koji imaju računalo kod kuće s pristupom na Internet pozitivnije procjenjuju vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija, a isto tako i učitelji, posebice oni s manje godina poučavanja. U empirijskom istraživanju, provedenom u prosincu 2006. i veljači 2007. godine, sudjelovalo je 466 učenika osmih razreda iz 7 osnovnih škola u Bjelovarsko–bilogorskoj, Brodsko–posavskoj, Koprivničko–križevačkoj i Karlovačkoj županiji te 44 učitelja engleskog jezika. Rezultati pokazuju da 74, 2% učenika ima računalo kod kuće s pristupom na Internet i da pozitivnije procjenjuju vrijednosti i mogućnosti uporabe multimedija (t-test=6.23, p<0.01). U akcijskom istraživanju, provedenom u 1. osnovnoj školi Bjelovar, tijekom 2005./2006. nastavne godine sudjelovali su učenici četvrtih razreda, a tijekom 2006./2007. nastavne godine učenici osmih razreda. Očekivalo se da će uporaba različitih medija pružati nove mogućnosti individualiziranog učenja, poticati učenike na samostalno istraživanje i usvajanje znanja te povećati intrinzičnu motivaciju za učenjem. Osim uporabe multimedija u učionici, organiziralo se i učenje na daljinu putem računala (e-učenje) i mobitela (m-učenje). Učenici su dobivali zadatke za samostalan rad poslane e-mailom i SMS porukama. Na Internetu su tražili određene informacije, igre i materijale te radili projekte koje su prezentirali ostalim učenicima u učionici. Zaključeno je da uporaba različitih medija znatno povećava intrinzičnu motivaciju za učenjem stranog jezika, potiče učenike na samostalno istraživanje i olakšava samostalno učenje. Kreativnošću učitelja različiti mediji mogu se svrhovito upotrebljavati tijekom nastavnog procesa u učionici ili u učenju na daljinu, na zadovoljstvo učenika i učitelja trebaju zajednički osmišljavati raznolike nastavne situacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(mentor)