Pregled bibliografske jedinice broj: 434733
Smjernice za razvoj učiteljskih glazbeno-metodičkih kompetencija
Smjernice za razvoj učiteljskih glazbeno-metodičkih kompetencija // Budućnost obrazovanja učitelja
Subotica, 2009. str. 114-119 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 434733 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Smjernice za razvoj učiteljskih glazbeno-metodičkih kompetencija
(Guidelines for Developing Teachers' Musical and Methodical Competences)
Autori
Riman, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Budućnost obrazovanja učitelja
/ - Subotica, 2009, 114-119
ISBN
978-86-323-0756-8
Skup
Budućnost obrazovanja učitelja
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 19.09.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
glazbene kompetencije; učitelji; metodika
(musical competences; teachers; methodic)
Sažetak
Učitelj razredne nastave u Hrvatskoj obrazuje se na učiteljskim fakultetima. U okviru nastavnog plana i programa učitelj se, između ostalog, osposobljava i za realizaciju nastave glazbene kulture. Obrazovanje učitelja razredne nastave za nastavu glazbene kulture valja usmjeriti prema njihovu osposobljavanju za razvijanje učenikovih glazbenih sposobnosti. Glazbena sposobnost sastoji se od recepcije, produkcije i vrednovanja glazbe. Ostvaruje se u razvijanju sastavnica glazbene aktivnosti, a to su: a) Slušanje i doživljavanje odabranih glazbenih djela i prepoznavanje elemenata glazbenog govora, čime se razvija i sposobnost vrednovanja glazbe i glazbenog ukusa ; b) Glazbenim stvaralaštvom, izražavanjem i skladanjem, odnosno pjevanjem i sviranjem ; c) Glazbenom pismenošću, tj. sposobnošću čitanja i bilježenja glazbe kao neophodnog sredstva za razvijanje glazbenog mišljenja, što bi omogućilo aktivno sudjelovanje u praksi kao amater ili izvođač glazbe ; d) Poznavanje glazbene povijesti, odnosno upoznavanjem učenika s najistaknutijim glazbenim stvaraocima, stilovima i epohama domaćeg i stranog glazbenog stvaranja. Aktualni programi visokog obrazovanja za učitelja na učiteljskim fakultetima dijelom nadilaze zadovoljavanje tih zadataka, ali bi se u većoj mjeri morali mijenjati i dopunjavati. Izmjene i dopune valjalo bi usmjeriti prema osobnom osposobljavanju učitelja u ovladavanju glazbenom pismenošću i glazbenom poviješću, odnosno razvijanju učiteljeve glazbene i metodičke kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija