Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 434733

Smjernice za razvoj učiteljskih glazbeno-metodičkih kompetencija


Riman, Marija
Smjernice za razvoj učiteljskih glazbeno-metodičkih kompetencija // Budućnost obrazovanja učitelja
Subotica, 2009. str. 114-119 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 434733 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Smjernice za razvoj učiteljskih glazbeno-metodičkih kompetencija
(Guidelines for Developing Teachers' Musical and Methodical Competences)

Autori
Riman, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Budućnost obrazovanja učitelja / - Subotica, 2009, 114-119

ISBN
978-86-323-0756-8

Skup
Budućnost obrazovanja učitelja

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 19.09.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
glazbene kompetencije; učitelji; metodika
(musical competences; teachers; methodic)

Sažetak
Učitelj razredne nastave u Hrvatskoj obrazuje se na učiteljskim fakultetima. U okviru nastavnog plana i programa učitelj se, između ostalog, osposobljava i za realizaciju nastave glazbene kulture. Obrazovanje učitelja razredne nastave za nastavu glazbene kulture valja usmjeriti prema njihovu osposobljavanju za razvijanje učenikovih glazbenih sposobnosti. Glazbena sposobnost sastoji se od recepcije, produkcije i vrednovanja glazbe. Ostvaruje se u razvijanju sastavnica glazbene aktivnosti, a to su: a) Slušanje i doživljavanje odabranih glazbenih djela i prepoznavanje elemenata glazbenog govora, čime se razvija i sposobnost vrednovanja glazbe i glazbenog ukusa ; b) Glazbenim stvaralaštvom, izražavanjem i skladanjem, odnosno pjevanjem i sviranjem ; c) Glazbenom pismenošću, tj. sposobnošću čitanja i bilježenja glazbe kao neophodnog sredstva za razvijanje glazbenog mišljenja, što bi omogućilo aktivno sudjelovanje u praksi kao amater ili izvođač glazbe ; d) Poznavanje glazbene povijesti, odnosno upoznavanjem učenika s najistaknutijim glazbenim stvaraocima, stilovima i epohama domaćeg i stranog glazbenog stvaranja. Aktualni programi visokog obrazovanja za učitelja na učiteljskim fakultetima dijelom nadilaze zadovoljavanje tih zadataka, ali bi se u većoj mjeri morali mijenjati i dopunjavati. Izmjene i dopune valjalo bi usmjeriti prema osobnom osposobljavanju učitelja u ovladavanju glazbenom pismenošću i glazbenom poviješću, odnosno razvijanju učiteljeve glazbene i metodičke kompetencije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marija Riman (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Riman, Marija
Smjernice za razvoj učiteljskih glazbeno-metodičkih kompetencija // Budućnost obrazovanja učitelja
Subotica, 2009. str. 114-119 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Riman, M. (2009) Smjernice za razvoj učiteljskih glazbeno-metodičkih kompetencija. U: Budućnost obrazovanja učitelja.
@article{article, author = {Riman, Marija}, year = {2009}, pages = {114-119}, keywords = {glazbene kompetencije, u\v{c}itelji, metodika}, isbn = {978-86-323-0756-8}, title = {Smjernice za razvoj u\v{c}iteljskih glazbeno-metodi\v{c}kih kompetencija}, keyword = {glazbene kompetencije, u\v{c}itelji, metodika}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }
@article{article, author = {Riman, Marija}, year = {2009}, pages = {114-119}, keywords = {musical competences, teachers, methodic}, isbn = {978-86-323-0756-8}, title = {Guidelines for Developing Teachers' Musical and Methodical Competences}, keyword = {musical competences, teachers, methodic}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font