Pregled bibliografske jedinice broj: 434700
Od teksta do dijaloga
Od teksta do dijaloga // Treći specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3) / prof. dr. sc. Dunja Pavličević-Franić, prof. dr. sc. Ante Bežen (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 434700 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od teksta do dijaloga
(From Text to Dialogue)
Autori
Težak, Dubravka ; Gabelica, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Treći specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3)
/ Prof. dr. sc. Dunja Pavličević-Franić, prof. dr. sc. Ante Bežen - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009
ISBN
978-953-7210-23-6
Skup
Treći specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 13.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tekst; čitanje; dijalog; analiza teksta; pitanja; recepcija
(text; reading; dialogue; text analysis; questions; reception)
Sažetak
Tradicionalna nastava književnosti temelji se na čitanju tekstova, najčešće onih u čitankama, koje zatim analiziramo s učenicima. U mlađim razredima osnovne škole ta se analiza temelji na davanju odgovora na pitanja koje postavljamo učenicima. Dijalog učitelja i učenika tako se temelji na postavljanju pitanja i davanju odgovora. Pritom se oslanjamo na vjerovanje kako se relevantne informacije nalaze u samome tekstu i kako ćemo analizirajući slijed događanja, likova i sl. omogućiti učenicima najbolju recepciju teksta. Obično se, uz pitanja za analizu teksta, u čitankama nalaze i pitanja u kojima tražimo učenike da se uključe vlastito iskustvo. Međutim, taj se dio procesa obično svodi na jedno do dva pitanja prema primjeru «Kako ti se svidjela priča? » i/ ili «Je li se tebi dogodilo nešto slično?». U radu analiziramo tekstove i pitanja za analizu koja se nalaze u čitankama četvrtog razreda osnovne škole te donosimo procjenu kakav se dijalog vodi u razredu nakon čitanja teksta, postavljamo odnose teksta i pitanja odnosno u kojoj mjeri pitanja potiču učenike na razmišljanje, zaključivanje i uključivanje vlastitoga iskustva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb