Pregled bibliografske jedinice broj: 434011
Učenička recepcija mitološke geneze likova Priča iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić
Učenička recepcija mitološke geneze likova Priča iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić // Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost / Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 100-114
CROSBI ID: 434011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenička recepcija mitološke geneze likova Priča iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić
(Students' Reception of Mythological Genesis of the Characters from Priče iz davnine by Ivana Brlić Mažuranić)
Autori
Hranjec, Stjepan ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Horvat, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost
Urednik/ci
Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja
Izdavač
Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
100-114
ISBN
978-953-7210-33-5
Ključne riječi
Priče iz davnine, likovi, mitologija, recepcija, istraživanje, statistička analiza
(Priče iz davnine, characters, mythology, reception, research, statistical analysis)
Sažetak
Rad je nastao na temelju terenskog istraživanja učeničke recepcije likova Priča iz davnine, provedenog među učenicima sedmih razreda u osam hrvatskih škola iz tri hrvatske regije. Osmišljen je upitnik za učenike kojim se u prvom redu htjela ispitati sposobnost prepoznavanja mitološke geneze pojedinih likova kao bitne poetičke odrednice autoričinih bajki. Upitnik je popunjavan anonimno, uz naznaku spola/roda, zaključne ocjene iz Hrvatskog jezika te samoprocjene sklonosti čitanju. Temeljna pretpostavka koja se nastojala provjeriti bila je da su učenici u odgovarajućoj mjeri upoznati s mitološkom podlogom određenih likova bajki Ivane Brlić-Mažuranić te da je relativno dobro prepoznaju. Pretpostavka se temeljila na važnosti djela u kontekstu nacionalne kulture kao i na činjenici dvostruke lektirne obrade autoričinih bajki (u četvrtom i šestom razredu). Nakon provedena istraživanja, pretpostavka se, nažalost, pokazala netočnom. U razloge takva stanja nastojali smo prodrijeti u zaključnom dijelu rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0723 - Dječja i usmena književnost u interferenciji (Zalar, Diana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb