Pregled bibliografske jedinice broj: 433952
Pripremanje učitelja za nastavu: dileme i pristupi
Pripremanje učitelja za nastavu: dileme i pristupi // Curriculums of early and compulsory education / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 51-62 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 433952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pripremanje učitelja za nastavu: dileme i pristupi
(Teacher preparation for teaching: dilemmas and approuches)
Autori
Radovanović, Diana ; Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Curriculums of early and compulsory education
/ Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 51-62
ISBN
978-953-7210-24-3
Skup
3rd scientific research symposium Curriculums of the early and compulsory education
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 14.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelji; pripremanje za nastavu; osnovna škola; obvezno školovanje; alterantivne škole; Montessori pedagogija; Celestin Freinet
(teachers; teaching preparation; plan of teaching activities; elementary school; compulsory education; alternative schools; Montessori pedagogy; Celestin Freinet)
Sažetak
Nastava predstavlja zajednički rad učitelja i učenika. Za taj rad se pripremaju učitelji i učenici. Nastava kao dinamičan proces podrazumijeva dogovor i plan rada, zatim ostvarivanje planiranih aktivnosti te (zajedničko) vrednovanje ostvarenih aktivnosti i postignutih rezultata. Smatra se da dobar plan i temeljita priprema predstavljaju polovinu uspjeha svakog radnog projekta. U hrvatskim državnim školama još uvijek se vode rasprave o tome trebaju li učitelji za svaki nastavni sat imati napisan plan svog rada s učenicima. Mnogi učitelji to godinama rade, ali ne vide u tome neki smisao. Negoduju, ali školski nadzornici i školski ravnatelji zahtijevaju napisane pripreme. Koliko je to stvarna potreba i garancija kvalitetnog nastavnog procesa? Koliko se nastavu kao živi proces može i smije do u detalje predvidjeti? U školama koje slijede neke alternativne pedagogije (npr. Montessori, Waldorfska škola, Celestin Freinet) odnos prema tom pitanju, odnosno uopće odnos prema pripremanju nastave je bitno različit od onog koji je godinama na sceni u hrvatskim školama. Učitelji se mnogo pripremaju, ali ne pišu metodičke scenarije za svaki nastavi sat odnosno aktivnost. Iz tih pedagogija možemo mnogo naučiti te promijeniti praksu i pristup tom važnom pedagoškom poslu u državnim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(autor)