Pregled bibliografske jedinice broj: 433515
Likovne koordinate u djelu Miroslava Krleže
Likovne koordinate u djelu Miroslava Krleže, 2009., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 433515 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Likovne koordinate u djelu Miroslava Krleže
(Visual art Coordinates in the Work of Miroslav Krleža)
Autori
Lah, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
02.03
Godina
2009
Stranica
264
Mentor
Maroević, Tonko
Ključne riječi
Miroslav Krleža; estetski aktivizam; socijalne tendencije; Neue Sachlichkeit; kriptogramske strukture; prakse gledanja
(Miroslav Krleža; aesthetic activism; social tendencies; Neue Sachlichkeit; cryptogramic structures; practies of looking)
Sažetak
Polazište doktorske disertacije pod nazivom Likovne koordinate u djelu Miroslava Krleže estetičko je kritički i beletristički doprinos književnika Miroslava Krleže na polju likovnih umjetnosti. Cilj radnje je aktualiziranje, a potom i rekontekstualiziranje piščeve recepcije likovnosti u okviru značajnih teorijskih orijentira njegova vremena, kao i recentnih teorijsko-kritičkih postignuća. Metodološki se impostira, komparira i usustavljuje etičko- estetske, povijesno- umjetničke i socijalno- kritičke aspekte likovnosti u Krležinom književnom prostoru, okvirno razvedenom u žanrovskoj trodiobi fikcionalnog, esejističkog i estetsko-političkog iskaza. U prvom dijelu radnje podastire se teorijska recepcija Krležina pristupa likovnosti u dva vremenska korpusa, od 1917. do 1934. godine, a potom od 1952. do suvremenih tendencija. U drugom dijelu analiziraju se problemski diskurzivni tekstovi u kojima se Krleža referira na konkretna umjetnička djela, pravce i pojave. U trećem dijelu argumentira se piščeva receptivnost za likovne korelate na predlošku niza kriptogramskih struktura unutar književnog teksta. U zaključnom dijelu radnje Krležini se stavovi o likovnosti dovode u najbližu vezu s tendencijama estetske i socijalne objektivacije, kao i činjenične simultanosti estetsko-političkog angažmana njemačke grupe Neue Sachlichkeit. Poveznica hermeneutičkih i recentnih likovno-kritičkih gledišta s Krležinim stajalištima o likovnoj umjetnosti temelji se na aspektima djelatne (iskustvene), komunikacijske (sporazumijevajuće) i kulturalne zbiljnosti umjetničkog djela koje ne samo da ne isključuje, već po pravilu i dokazuje društvene orijentire umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka