Pregled bibliografske jedinice broj: 432302
Procjena učinkovitosti projekta eko-škole u smislu cjeloživotnog učenja za održivi razvoj
Procjena učinkovitosti projekta eko-škole u smislu cjeloživotnog učenja za održivi razvoj // Cjeloživotno učenje za održivi razvoj, svezak 3 / Vinka Uzelac, Lidija Vujičić, Željko Boneta (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 211-216
CROSBI ID: 432302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena učinkovitosti projekta eko-škole u smislu cjeloživotnog učenja za održivi razvoj
(Evaluation of the efficiency of the ECO-school project in the sense of the lifelong learning about the viable development)
Autori
Lukša, Žaklin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj, svezak 3
Urednik/ci
Vinka Uzelac, Lidija Vujičić, Željko Boneta
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2008
Raspon stranica
211-216
ISBN
978-953-98445-7-6
Ključne riječi
eko-škola, stavovi učenika, odgoja i obrazovanja za okoliš, održivi razvoj
(eco-school, students' attitudes, education about the environment, viable development)
Sažetak
Cilj rada je ispitivanje uspješnost projekta Eko-škole i utvrđivanje njegovog učinka na stavove i ponašanje učenika u njihovom odnosu prema okolišu. U projekt je uključena kompletna škola, učenici i lokalna zajednica. Posebno je vrijedno što na taj način učenici praktično rade , ane samo stjeću teoretska znanja pa stoga pretpostavljamo da bi ta aktivnost trebala utjecati na stavove i ponašanje učenika. Projekt se provodi u Gimnaziji u Čakovcu. Od instrumenata su ankete i analiza dokumentacije o projektu. Provedena je anketa učenika prije uključivanja učenika u sam projekt i nakon godinu dana rada na projektu. Praćene su promjene stavova učenika tijekom provođenja projekta i njihovog ponašanja u školi i obitelji kao i konkretni mjerljivi rezultati u selekcioniranju školskog otpada. Analizom rezultata ankete učenika o njihovim stavovima utvrđena je statistički značajna razlika u odnosu učenika prema problemu i potrebi selekcioniranja otpada prije i nakon uključivanja u projekt. Također je zabilježen i kontinuirani rast količine selekcioniranog otpada i smanjivanje količine neselektiranog otpada koji pokazuje sve veću angažiranost učenika što znači i promjenu njihovog ponašanja. Ukupni rezultati pokazuju da provođenje projekta Eko-škole doprinjelo senzibilizaciji i obrazovanju za održivi razvoj učenika Gimnazije u Čakovcu. Stoga bi bilo važno da se ovi ili slični projekti u kojima se učenici aktivno uključuju u rad na problemima održivog razvoja što je moguće više implementiraju u naše škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Žaklin Lukša
(autor)