Pregled bibliografske jedinice broj: 429593
Prognoza rezultata u testovima pripremljenosti djece za školu pomoću dimenzija temperamenta
Prognoza rezultata u testovima pripremljenosti djece za školu pomoću dimenzija temperamenta // Zbornik radova 14. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “ Mirisi djetinjstva” / Visković, Ivana (ur.).
Makarska: Dječji vrtić «Biokovsko zvonce», 2008. str. 355-367 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 429593 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prognoza rezultata u testovima pripremljenosti djece za školu pomoću dimenzija temperamenta
(Prediction of the results in tests for the preparation for school children with dimensions of the temper)
Autori
Sindik, Joško ; Basta-Frljić, Radmila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 14. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “ Mirisi djetinjstva”
/ Visković, Ivana - Makarska : Dječji vrtić «Biokovsko zvonce», 2008, 355-367
Skup
14. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva”
Mjesto i datum
Makarska, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
prognoza; temperament; djeca; pripremljenost; testovi
(forecast; temper; children; preparedness; tests)
Sažetak
Na temelju opisa karakteristika temperamenta prema EASI modelu, moglo se pretpostaviti da izrazita naglašenost bilo koje dimenzije temperamenta može negativno utjecati na uradak u testovima pripremljenosti za školu kod školskih obveznika. Ispitano je 66 djece u DV « ; Dugo Selo» ; , dobi 5, 8 do 7, 1 godina. Pretpostavljeno je da: postoji statistički značajna mogućnost prognoze uratka u testovima psihofizičke spremnosti djeteta za polazak u osnovnu školu na temelju dimenzija dječjeg temperamenta (1. hipoteza), te da postoje statistički značajne razlike u karakteristikama temperamenta kod djece s boljim i lošijim postignućem u instrumentima za određivanje psihofizičke spremnosti djeteta za polazak u osnovnu školu (2. hipoteza). Rezultati su pokazali da ne postoji statistički značajna mogućnost prognoze uratka u testovima psihofizičke spremnosti djeteta za polazak u osnovnu školu, niti za jednu dimenziju dječjeg temperamenta. Postoje dvije (uvjetno) statistički značajne razlike u karakterističnim tipovima temperamenta između djece koja uspješnije i manje uspješno rješavaju test CPM, dok niti jedna statistički značajna razlika nije pronađena u tipovima temperamenta u odnosu na bolji ili lošiji uradak u testu LB-R. Neuspješniji ispitanici u testu CPM postižu nešto više rezultate na skalama EMOCIONALNOSTI i SOCIJABILNOSTI.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija