Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 429376

Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu


Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu // 1. međunarodna kroatološka konferencija / Košutar, Petra ; Šišak, Marinko ; Bracanović, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 56-57 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 429376 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu
(Influence method of teaching on pupils motivation and attitude according Croatian language as the teaching subject)

Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
1. međunarodna kroatološka konferencija / Košutar, Petra ; Šišak, Marinko ; Bracanović, Tomislav - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 56-57

ISBN
978-953-6682-83-6

Skup
1. međunarodna kroatološka konferencija

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.10.2009. - 03.10.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
hrvatski jezik; motivacija; rani jezični razvoj; učitelj hrvatskoga jezika; komunikacijska kompetencija
(Croatian language; early language development; teacher of Croatian language; communicative competence)

Sažetak
Hrvatski jezik jedan je od najznačajnijih predmeta osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. Riječ je o nastavnome sadržaju koji je ujedno i matrinski jezik i komunikacijska osnovica usvajanja drugih izobrazbenih sadržaja (Pavličević-Franić, 2005). Polaskom u školu djeca počinju institucionalno učiti hrvatski standardni jezik kojemu tijekom školovanja pripada najveći broj nastavnih sati. Na važnost poučavanja materinskoga jezika upozorila je i Europska komisija koja komunikaciju na materinskome jeziku smatra prvom i ključnom kompetencijom (Europeon commision, 2005). No unatoč tome, istraživanja pokazuju nisku razinu temeljne pimenosti u Hrvata i činjenicu da hrvatski jezik dijeli posljednja mjesta na ljestvicama omiljenih premeta (Miljević-Riđički i dr., 2004). Važna uloga u procesu učenja i poučavanja, te u poticanju pozitivnoga stava prema materinskome jeziku pripada učiteljima hrvatskoga jezika. Stoga je primarni cilj ovoga rada bio - ispitati motivaciju i načine poučavanja učitelja hrvatskoga jezika (N = 150), te ispitati stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu (N = 200). Kao instrumenti ispitivanja korišteni su anketni upitnici. Podatci su analizirani i obrađeni u SPSS-u (F-test, t-test, X2-test). Istraživanjem se željelo odgovoriti na temeljno lingvdidaktičko, ali i pedagoško-psihološko te komunikacijsko i kulturološko pitanje: u kojoj je mjeri potrebno mijenjati načine poučavanja hrvatskoga jezika kako bismo motivirali učenike da zavole svoj materinski jezik te da ga uspješnije i lakše usvajaju. Predlažu se i postupci koji bi povećali intrinzičnu motivacija učenika te omogućili pozitivne pomake u razvoju pismenosti te općenito razini kulture govorenja i pisanja hrvatskim standardnim jezikom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu // 1. međunarodna kroatološka konferencija / Košutar, Petra ; Šišak, Marinko ; Bracanović, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 56-57 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Pavličević-Franić, D. & Aladrović Slovaček, K. (2009) Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu. U: Košutar, P., Šišak, M. & Bracanović, T. (ur.)1. međunarodna kroatološka konferencija.
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2009}, pages = {56-57}, keywords = {hrvatski jezik, motivacija, rani jezi\v{c}ni razvoj, u\v{c}itelj hrvatskoga jezika, komunikacijska kompetencija}, isbn = {978-953-6682-83-6}, title = {Utjecaj na\v{c}ina pou\v{c}avanja na motivaciju i stav u\v{c}enika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu}, keyword = {hrvatski jezik, motivacija, rani jezi\v{c}ni razvoj, u\v{c}itelj hrvatskoga jezika, komunikacijska kompetencija}, publisher = {Hrvatski studiji Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2009}, pages = {56-57}, keywords = {Croatian language, early language development, teacher of Croatian language, communicative competence}, isbn = {978-953-6682-83-6}, title = {Influence method of teaching on pupils motivation and attitude according Croatian language as the teaching subject}, keyword = {Croatian language, early language development, teacher of Croatian language, communicative competence}, publisher = {Hrvatski studiji Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font