Pregled bibliografske jedinice broj: 429376
Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu
Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu // 1. međunarodna kroatološka konferencija / Košutar, Petra ; Šišak, Marinko ; Bracanović, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 56-57 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 429376 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu
(Influence method of teaching on pupils motivation and attitude according Croatian language as the teaching subject)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
1. međunarodna kroatološka konferencija
/ Košutar, Petra ; Šišak, Marinko ; Bracanović, Tomislav - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 56-57
ISBN
978-953-6682-83-6
Skup
1. međunarodna kroatološka konferencija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.10.2009. - 03.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
hrvatski jezik; motivacija; rani jezični razvoj; učitelj hrvatskoga jezika; komunikacijska kompetencija
(Croatian language; early language development; teacher of Croatian language; communicative competence)
Sažetak
Hrvatski jezik jedan je od najznačajnijih predmeta osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. Riječ je o nastavnome sadržaju koji je ujedno i matrinski jezik i komunikacijska osnovica usvajanja drugih izobrazbenih sadržaja (Pavličević-Franić, 2005). Polaskom u školu djeca počinju institucionalno učiti hrvatski standardni jezik kojemu tijekom školovanja pripada najveći broj nastavnih sati. Na važnost poučavanja materinskoga jezika upozorila je i Europska komisija koja komunikaciju na materinskome jeziku smatra prvom i ključnom kompetencijom (Europeon commision, 2005). No unatoč tome, istraživanja pokazuju nisku razinu temeljne pimenosti u Hrvata i činjenicu da hrvatski jezik dijeli posljednja mjesta na ljestvicama omiljenih premeta (Miljević-Riđički i dr., 2004). Važna uloga u procesu učenja i poučavanja, te u poticanju pozitivnoga stava prema materinskome jeziku pripada učiteljima hrvatskoga jezika. Stoga je primarni cilj ovoga rada bio - ispitati motivaciju i načine poučavanja učitelja hrvatskoga jezika (N = 150), te ispitati stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu (N = 200). Kao instrumenti ispitivanja korišteni su anketni upitnici. Podatci su analizirani i obrađeni u SPSS-u (F-test, t-test, X2-test). Istraživanjem se željelo odgovoriti na temeljno lingvdidaktičko, ali i pedagoško-psihološko te komunikacijsko i kulturološko pitanje: u kojoj je mjeri potrebno mijenjati načine poučavanja hrvatskoga jezika kako bismo motivirali učenike da zavole svoj materinski jezik te da ga uspješnije i lakše usvajaju. Predlažu se i postupci koji bi povećali intrinzičnu motivacija učenika te omogućili pozitivne pomake u razvoju pismenosti te općenito razini kulture govorenja i pisanja hrvatskim standardnim jezikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb