Pregled bibliografske jedinice broj: 428884
Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za školu
Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za školu // Magistra Iadertina, 3 (2008), 3; 147-169 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 428884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za školu
(Connection between Temperament Features and Readiness of Children to Attent School)
Autori
Sindik, Joško ; Basta-Frljić, Radmila
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 3
(2008), 3;
147-169
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
povezanost; pripremljenost; razlike; škola; temperament
(connection; preparedness; differences; school; temperament)
Sažetak
Prema Plominovom modelu temperamenta (EASI), djetetov se temperament može mjeriti na četiri dimenzije: emocionalnost, aktivnost, socijabilnost i impulzivnost. Djeci različitog temperamenta potrebno je i drugačije odgojno pristupati, pripremajući ih za polazak u školu. Zato je cilj ovog rada utvrditi relaciju između nekih karakteristika predškolske djece (koje indiciraju spremnost za polaženje osnovne škole) te karakteristika dječjeg temperamenta u djece Dječjeg vrtića "Dugo Selo" (N=66). Analiza razlika u temperamentu (EASI upitnik dječjeg temperamenta) pokazala je da je među svim analiziranim nezavisnim varijablama te interaktivnim varijablama, jedina značajna razlika u temperamentu pronađena za varijablu spol. Rezultati u Obojenim progresivnim matricama (CPM) značajno su negativno povezani jedino s dimenzijom impulzivnosti (za djevojčice i za svu djecu zajedno). Rezultati u testu Lorette Bender – Razvojni princip ocjenjivanja (LB-R) nisu značajno povezani ni s jednom dimenzijom temperamenta, a u Upitniku razvojnih problema (URP) značajno su pozitivno povezani s tri dimenzije temperamenta: impulzivnost, emocionalnost te aktivnost (za dječake i za svu djecu zajedno). U djevojčica rezultati u Upitniku razvojnih problema su značajno pozitivno povezani jedino s dimenzijom aktivnost. Rezultati mogu biti realno stanje za procijenjeni uzorak djece, međutim, oni mogu biti i posljedica specifične metaprocjene koju daju odgajatelji u specifičnim uvjetima dječjeg vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija