Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 428884

Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za školu


Sindik, Joško; Basta-Frljić, Radmila
Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za školu // Magistra Iadertina, 3 (2008), 3; 147-169 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 428884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za školu
(Connection between Temperament Features and Readiness of Children to Attent School)

Autori
Sindik, Joško ; Basta-Frljić, Radmila

Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 3 (2008), 3; 147-169

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
povezanost; pripremljenost; razlike; škola; temperament
(connection; preparedness; differences; school; temperament)

Sažetak
Prema Plominovom modelu temperamenta (EASI), djetetov se temperament može mjeriti na četiri dimenzije: emocionalnost, aktivnost, socijabilnost i impulzivnost. Djeci različitog temperamenta potrebno je i drugačije odgojno pristupati, pripremajući ih za polazak u školu. Zato je cilj ovog rada utvrditi relaciju između nekih karakteristika predškolske djece (koje indiciraju spremnost za polaženje osnovne škole) te karakteristika dječjeg temperamenta u djece Dječjeg vrtića "Dugo Selo" (N=66). Analiza razlika u temperamentu (EASI upitnik dječjeg temperamenta) pokazala je da je među svim analiziranim nezavisnim varijablama te interaktivnim varijablama, jedina značajna razlika u temperamentu pronađena za varijablu spol. Rezultati u Obojenim progresivnim matricama (CPM) značajno su negativno povezani jedino s dimenzijom impulzivnosti (za djevojčice i za svu djecu zajedno). Rezultati u testu Lorette Bender – Razvojni princip ocjenjivanja (LB-R) nisu značajno povezani ni s jednom dimenzijom temperamenta, a u Upitniku razvojnih problema (URP) značajno su pozitivno povezani s tri dimenzije temperamenta: impulzivnost, emocionalnost te aktivnost (za dječake i za svu djecu zajedno). U djevojčica rezultati u Upitniku razvojnih problema su značajno pozitivno povezani jedino s dimenzijom aktivnost. Rezultati mogu biti realno stanje za procijenjeni uzorak djece, međutim, oni mogu biti i posljedica specifične metaprocjene koju daju odgajatelji u specifičnim uvjetima dječjeg vrtića.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Sindik, Joško; Basta-Frljić, Radmila
Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za školu // Magistra Iadertina, 3 (2008), 3; 147-169 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Sindik, J. & Basta-Frljić, R. (2008) Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za školu. Magistra Iadertina, 3 (3), 147-169.
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and Basta-Frlji\'{c}, Radmila}, year = {2008}, pages = {147-169}, keywords = {povezanost, pripremljenost, razlike, \v{s}kola, temperament}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {3}, number = {3}, issn = {1846-3606}, title = {Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za \v{s}kolu}, keyword = {povezanost, pripremljenost, razlike, \v{s}kola, temperament} }
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and Basta-Frlji\'{c}, Radmila}, year = {2008}, pages = {147-169}, keywords = {connection, preparedness, differences, school, temperament}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {3}, number = {3}, issn = {1846-3606}, title = {Connection between Temperament Features and Readiness of Children to Attent School}, keyword = {connection, preparedness, differences, school, temperament} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font