Pregled bibliografske jedinice broj: 428880
Povezanost empatije i mašte odgojitelja s nekim karakteristikama ponašanja i igre predškolskog djeteta
Povezanost empatije i mašte odgojitelja s nekim karakteristikama ponašanja i igre predškolskog djeteta // Magistra Iadertina, 3 (2009), 3; 21-38 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 428880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost empatije i mašte odgojitelja s nekim karakteristikama ponašanja i igre predškolskog djeteta
(Connection between Preschol Teachers' Empatgy and Imagination and certain Characteristics of Preschol Child's Behavioe and Play)
Autori
Hicela, Ivon ; Sindik, Joško
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 3
(2009), 3;
21-38
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocionalna empatija; mašta; prosocijalno ponašanje; agresivno ponašanje; dječja igra
(emotional empathy; imagination; prosocial behavior; aggressive behavior; children's play)
Sažetak
U radu se analiziraju rezultati dijela šireg empirijskog istraživanja o utjecaju interakcije djeteta s lutkom na ponašanje i igru djece , i to onog dijela čiji je cilj ispitivanje povezanosti odgojiteljeve emocionalne empatije i mašte s prosocijalnim i agresivnim ponašanjem djece, te obilježja njihove spontane igre u dječjem vrtiću. Utvrđeno je da postoji povezanost između odgojiteljičine empatije i mašte s prosocijalnim i agresivnim ponašanjem djece, te određenim aspektima dječje spontane igre. Djeca iz odgojnih skupina, koje vode više empatične i maštovite odgojiteljice (eksperimentalna skupina), procijenjena su kao više prosocijalna, dok su kod manje empatičnih i maštovitih odgojiteljica (kontrolna skupina) djeca procijenjena kao više agresivna. Rezultati praćenja dječje spontane igre ukazuju da su kod djece koju vode više empatične i više maštovite odgojiteljice (eksperimentalna skupina odgojiteljica) zastupljenije igre mašte, posebice simboličke igre s lutkom, te praktično-radne aktivnosti, u maloj skupini ili u paru. Kod kontrolne skupine odgojiteljica, kod djece su značajno više zastupljene društvene i didaktičke igre s pravilima, te sportske igre.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Joško Sindik
(autor)