Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 428261

Trajnost znanja bioloških nastavnih sadržaja


Radanović, Ines; Garašić, Diana; Lukša, Žaklin; Preglej, Lidija; Kapov, Sunčana
Trajnost znanja bioloških nastavnih sadržaja // Zbornik sažetaka 10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2009. str. 328-329 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 428261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Trajnost znanja bioloških nastavnih sadržaja
(Knowledge Persistance Of Biology Curriculum Contents)

Autori
Radanović, Ines ; Garašić, Diana ; Lukša, Žaklin ; Preglej, Lidija ; Kapov, Sunčana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zbornik sažetaka 10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2009, 328-329

ISBN
978-953-6241-07-1

Skup
10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 14.09.2009. - 20.09.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
trajnost znanja; osnovni biološki koncepti; prošlogodišnji nastavni sadržaji; razine postignuća
(persistence of knowledge; basic biological concepts; previous year\'s teaching contents)

Sažetak
Testiranjem učenika analizirana je vertikalna stratifikacija osnovnih bioloških koncepata uključenih u nastavne sadržaje tijekom osnovnoškolskog i gimnazijskog obrazovanja. Cilj ispitivanja bio je utvrditi kod učenika trajnost i kvalitetu znanja bioloških sadržaja obuhvaćenih nastavnim programima prethodnih razreda. Pri odabiru škola na osnovu statističke procjene zastupljenosti raznih tipova škola po svim županijama Hrvatske utvrđen je referentni uzorak. Testiranje su proveli nastavnici prirode i biologije u suradnji s nastavnicima informatike. U on-line testiranju Ampyxs sustavom provedenom od listopada 2008. do ožujka 2009. bilo je uključeno 31 OŠ sa 2624 i 18 gimnazija sa 1648 učenika. Učenici rješavaju test u prosijeku s 46, 43% točnih odgovora. Učenici višeg razreda su najviše točnih odgovora ostvarili na pitanjima uz sadržaje razredne nastave (55%), a najslabije na pitanjima uz 7. razred OŠ (38%). U gimnaziji je zabilježena nešto veća srednja riješenost testa (46% do 50%). Nisu zabilježene signifikantne razlike u raspodjeli postotne riješenosti testa između pojedinih razreda. Najviše učenika (44%) postiže 50-60% riješenosti testa. Ispod 10% i iznad 80% riješenosti postiže po 0, 37% ukupnog broja učenika. Učenici su najviše točnih odgovora postigli u pitanjima reproduktivnog karaktera (49%). Istraživanje je provedeno za potrebe znanstvenog projekta Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije br. 119-0091361-1223, koji se provodi uz odobrenje i potporu MZOŠ-a Republike Hrvatske.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Žaklin Lukša (autor)

Avatar Url Lidija Preglej (autor)

Avatar Url Diana Garašić (autor)

Avatar Url Ines Radanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Radanović, Ines; Garašić, Diana; Lukša, Žaklin; Preglej, Lidija; Kapov, Sunčana
Trajnost znanja bioloških nastavnih sadržaja // Zbornik sažetaka 10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2009. str. 328-329 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Radanović, I., Garašić, D., Lukša, Ž., Preglej, L. & Kapov, S. (2009) Trajnost znanja bioloških nastavnih sadržaja. U: Besendorfer, V., Kopjar, N., Vidaković-Cifrek, Ž., Tkalec, M., Bauer, N. & Lukša, Ž. (ur.)Zbornik sažetaka 10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES.
@article{article, author = {Radanovi\'{c}, Ines and Gara\v{s}i\'{c}, Diana and Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Preglej, Lidija and Kapov, Sun\v{c}ana}, year = {2009}, pages = {328-329}, keywords = {trajnost znanja, osnovni biolo\v{s}ki koncepti, pro\v{s}logodi\v{s}nji nastavni sadr\v{z}aji, razine postignu\'{c}a}, isbn = {978-953-6241-07-1}, title = {Trajnost znanja biolo\v{s}kih nastavnih sadr\v{z}aja}, keyword = {trajnost znanja, osnovni biolo\v{s}ki koncepti, pro\v{s}logodi\v{s}nji nastavni sadr\v{z}aji, razine postignu\'{c}a}, publisher = {Hrvatsko biolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Radanovi\'{c}, Ines and Gara\v{s}i\'{c}, Diana and Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Preglej, Lidija and Kapov, Sun\v{c}ana}, year = {2009}, pages = {328-329}, keywords = {persistence of knowledge, basic biological concepts, previous year\'s teaching contents}, isbn = {978-953-6241-07-1}, title = {Knowledge Persistance Of Biology Curriculum Contents}, keyword = {persistence of knowledge, basic biological concepts, previous year\'s teaching contents}, publisher = {Hrvatsko biolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font