Pregled bibliografske jedinice broj: 428259
Kemijski koncepti neophodni za razumijevanje bioloških procesa
Kemijski koncepti neophodni za razumijevanje bioloških procesa // Zbornik sažetaka 10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES s međunarodnim sudjelovanjem / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2009. str. 327-328 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 428259 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kemijski koncepti neophodni za razumijevanje bioloških procesa
(Chemical concepts essential for understanding of biological processes)
Autori
Pregle, Lidija ; Radanović, Ines ; Lukša, Žaklin ; Mrvoš-Sermek Draginja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka 10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES s međunarodnim sudjelovanjem
/ Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2009, 327-328
ISBN
978-953-6241-07-1
Skup
10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 14.09.2009. - 20.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
osnovni biološki koncepti; razumijevanje; osnovni kemijski koncepti; internetski sustav Ampyx
(basic biological concepts; basic chemical concepts; online system Ampyx)
Sažetak
Osnovni biološki koncepti u sadržajima koji su obuhvaćeni nastavnim programom prethodnog razreda ispitani su kod učenika OŠ i gimnazija u ožujku 2008. internetskim sustavom Ampyx. Cilj istraživanja bio je utvrditi primjenu osnovnih kemijskih koncepata koji su neophodni za razumijevanje bioloških procesa u nastavi prirode i biologije. Utvrđena je pozitivna korelacija (R=0, 86) između postotka točnih odgovora vezanih uz kemijske koncepte i postotka ukupno točnih odgovora u testu, s obzirom na uzrast učenika, a bez signifikantnih razlika. Učenici odgovaraju točno na sva pitanja u testu u prosjeku 42 %, a na pitanja vezana uz kemijske koncepte u prosjeku 43 %. Signifikantne razlike (F(3, 5)= 12, 29 ; p<0, 001) ukazuju na najveću neujednačenost odgovora u 8. r OŠ , a najmanju u 1. r gimnazije. Osnovni kemijski koncept fizikalno-kemijske promjene, zastupljen najvećim brojem pitanja učenici različite dobi ujednačeno primjenjuju, dok su u usvajanju koncepata kemijske ravnoteže, vrste tvari i otopine primijećene signifikantne razlike. Razlike između primjene osnovnih kemijskih koncepata unutar različitih grana biologije nisu značajne, ali ovise o uzrastu učenika (F(1, 73)= 1, 88 ; p<0, 03). U svakom razredu kemijski koncepti su provjeravani kroz pitanja iz ekologije i fiziologije kod kojih nisu utvrđene značajne razlike pri savladavanju s obzirom na uzrast. Istraživanje je provedeno za potrebe znanstvenog projekta Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije, ostvarenog uz potporu MZOŠ.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije
119-0091361-1081 - Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja kemije u Hrvatskoj
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb