Pregled bibliografske jedinice broj: 423059
Promet – značajni čimbenik turističke ponude
Promet – značajni čimbenik turističke ponude // VI. Međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu : zbornik radova / Segetlija, Zdenko (ur.).
Osijek, 2006. str. 49-62 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 423059 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promet – značajni čimbenik turističke ponude
(Transport - a significant factor of tourism demand)
Autori
Nikolić, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
VI. Međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu : zbornik radova
/ Segetlija, Zdenko - Osijek, 2006, 49-62
Skup
Međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu (6 ; 2006)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.10.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
promet ; prometna infrastruktura ; turizam ; turistčka potražnja ; prijevozna sredstava
(transport ; transport infrastructure ; tourism ; tourism demand ; transport mode)
Sažetak
Putovanja su oduvijek bitna karakteristika društva. U početku su ljudi putovali svijetom da bi saznali više o geografskim područjima, potencijalnim tržištima i iskoristivim resursima. Kako je vrijeme prolazilo, a sredstva prijevoza postala pouzdanija, putovanja su se pretvorila u pomodnu aktivnost koja se odvija u organiziranom okruženju - turizmu. Danas su putovanja više vezana za godišnje odmore i relativno lako predvidiva. Promet je uzrok i posljedica rasta turizma. Usavršena prijevozna sredstva su potaknula turizam, a ekspanzija turizma potaknula je promet. Dostupnost je osnovna funkcija turističkog prijevoza. Da bi došli do najtraženijih područja, turisti će koristiti bilo koje sredstvo prijevoza. Turizam kao gospodarsku aktivnost karakterizira visok stupanj elastičnosti. Kako su troškovi međunarodnog prijevoza veliki, na potražnju bitno utječu kretanja cijena. Dakle, prijevoz je ključni elemenat u turističkoj industriji. Potražnja u međunarodnoj i nacionalnoj prometnoj infrastrukturi pretpostavlja vrlo veliki broj ljudi koji se žele kretati učinkovito, brzo i jeftino. To zahtijeva velike investicije i složenu organizaciju. Dobro organizirani terminali i smišljeno planirani rasporedi od najveće su važnosti u promociji učinkovitih sredstava prijevoza za turiste, pogotovo stoga što industrija ubrzano raste.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija