Pregled bibliografske jedinice broj: 423024
SAMOOBRANA IZ PERSPEKTIVE STUDENTICA KINEZIOLOŠKOG FAKULTETA SVEUČILIŠTA U ZAGREBU
SAMOOBRANA IZ PERSPEKTIVE STUDENTICA KINEZIOLOŠKOG FAKULTETA SVEUČILIŠTA U ZAGREBU // ZBORNIK RADOVA 8.KONFERENCIJE O ŠPORTU ALPE-JADRAN / Gracin, Fadila ; Klobučar, Borna (ur.).
Zagreb: MZOS RH, 2009. str. 158-167 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 423024 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SAMOOBRANA IZ PERSPEKTIVE STUDENTICA KINEZIOLOŠKOG FAKULTETA SVEUČILIŠTA U ZAGREBU
(SELFDEFENSE FROM PERSPECTIVE OF FEMALE STUDENTS OF FACULTY OF KINESIOLOGY UNIVERSITY OF ZAGREB)
Autori
Sertić, Hrvoje ; Segedi, Ivan ; Vučak, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
ZBORNIK RADOVA 8.KONFERENCIJE O ŠPORTU ALPE-JADRAN
/ Gracin, Fadila ; Klobučar, Borna - Zagreb : MZOS RH, 2009, 158-167
ISBN
978-953-6569-63-2
Skup
8.KONFERENCIJA O ŠPORTU ALPE-JADRAN
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 04.06.2009. - 06.06.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stav; razlike; samoobrana
(attitude; difference; selfdefense)
Sažetak
Samoobrana nije samo skup tehnika sklopljenih da posluže u određenom trenutku kao pomoć prilikom svladavanja protivnika. Samoobrana predstavlja integraciju fizičke, psihološke, tehničke i taktičke pripreme za obranu nakon iznanadnog ili prethodno percipiranog napada. S aspekta definicije samoobrane kao jedne prilično ekstremne vještine, koja nakon napada podrazumijeva fizičko onesposobljavanje napadača, postavlja se pitanje o spremnosti i mogućnosti žena da izdrže napad ali i da primjene kontranapad. Cilj ovog rada je bio usporediti kakav stav o samoobrani imaju studentice na Kineziološkom fakultetu koje su odslušale gradivo iz tog predmeta te mijenja li se taj stav kroz godine studiranja tj. postoji li statistički značajna razlika među njima. Uzorak ispitanica je predstavljalo 98 studentica Kineziološkog fakulteta podjeljenih u četiri grupe (ovisno o godini studija) koji su program samoobrane slušale na prvoj godini studija u okviru predmeta Borilački sportovi. Stav o samoobrani je procjenjen preko upitnika od 19 pitanja. Razlike između grupa ispitanica testirana je diskriminativnom analizom. Položaji centroida grupa u prostoru diskriminacijskih funkcija (izoliranih kombinacijom orginalnih varijabli) ne ukazuju na statistički značajne razlike među njima te na taj način nisu utvrđene razlike u stavu o samoobrani između studentica različitih godina studija. Utvrđeno je i da ispitanice vrlo visoko vrednuju znanje koje su usvojile tijekom nastave te samoobranu smatraju vještinom koja je danas izuzetno potrebna ženama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb