Pregled bibliografske jedinice broj: 421292
Teorijske i metodičke osnove treninga djece sportaša
Teorijske i metodičke osnove treninga djece sportaša // Zbornik radova XVIII. Simpozija socijalne pedijatrije: Sport i zdravlje djece i mladih
Vodice, Hrvatska, 2006. str. 12-18 (ostalo, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 421292 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijske i metodičke osnove treninga djece sportaša
(Theoretical and methodic basis of training children athletes)
Autori
Milanović, Dragan ; Jukić, Igor ; Mišigoj-Duraković, Marjeta ; Heimer, Stjepan ; Šalaj, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova XVIII. Simpozija socijalne pedijatrije: Sport i zdravlje djece i mladih
/ - , 2006, 12-18
Skup
XVIII. simpozij socijalne pedijatrije
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 30.06.2006. - 01.07.2006
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
teorijske ; metodičke ; trening ; djeca ; sportaš
(theoretical ; methodic ; training ; children athletes)
Sažetak
Sustav sportske pripreme djce te organiziranje i rad sportskih škola u Hrvatskoj nalaze se u fazi formiranja. Sportske škole bi i u nas morale biti temeljni oblik rada s mladim sportašima. Uključivale bi djecu za koju se s visokim stupnjem sigurnosti, uz pomoć objektivnih znanstvenih metoda, može prognozirati sprtski razvoj u kasnijim fazama sportskog usavršavanja. Sportom je moguće vrlo efikasno utjecati na integralni razvoj djeteta sportaša, na njegov zdravstveni, socijalni, kognitivni, emocionalni, morfološki i motorički status i zadovoljavanje primarnih i sekundarnih potreba (Milanović i Milanović 1992). Trening djece iz više razloga zauzima posebno mjesto u sustavu sportske pripreme. Da bi natjecateljski rezultat mladog sportaša bio odraz njegovih stvarnih potencijala potrebno je tijekom višegodišnjeg procesa sportske pripreme na svakom stupnju njegove sportske specijalizacije smišljeno i racionalno utjecati na razvoj njegovih sposobnosti i osobina te ga poučavati specifičnim motoričkim znanjima. Kontinuirani sportski razvoj koji će minimazirati mogućnost ozljeda i zastoja u sportskom razvoju, moguć je jedino dobro organiziranom sportskom pripremom i stalnom kontrolom efekta trenažnog rada. Model trenažnog procesa mlađih dobnih kategorija u sportskim školama mora biti temeljen na empirijski i znanstveno utemeljenim zakonitostima biološkog, psihološkog i sportskoh razvoja djece i mladeži u pojedinim fazama sportskoh usavršavanja pri čemu se dijete-sportaš nikada ne smije tretirati kao umanjena struktura verzija odrasloh vrhunskog sportaša, već njegov organizam predstavlja specifičan dinamički anatomsko-fiziološki i funkcionalni sustav koji se nalazi u stalnom diferencijalnom i progresivnom razvoju. Strategijski gledano, primarni vilj treninga djece i mladeži u sportskim školama ne smije biti ubrzano maksimiziranje sportskih rezultata nego izgradnja funkcionalno-motoričke osnove za njihovo postizanje u kasnijim fazama sportskoe specijalizacije. Upravo zbog toga se trening djece i mladeži može kvalificirati kao specifičan dugoročan proces adaptacije organizma potencijalnih vrhunskih sportaša na zahtjeve trenažnih i natjecateljskih opterećenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb
Profili:
Sanja Šalaj
(autor)
Dragan Milanović
(autor)
Stjepan Heimer
(autor)
Marjeta Mišigoj-Duraković
(autor)
Igor Jukić
(autor)