Pregled bibliografske jedinice broj: 418512
Evaluacija nekih oblika podrške edukacijskom uključivanju učenika s posebnim potrebama
Evaluacija nekih oblika podrške edukacijskom uključivanju učenika s posebnim potrebama // Dijete i društvo. Časopis za promicanje prava djeteta, 10 (2008), 1/2; 179-197 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 418512 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija nekih oblika podrške edukacijskom uključivanju učenika s posebnim potrebama
(Evaluation of Certain Forms of Support to Educational Integration of Students with Special Needs)
Autori
Igrić, Ljiljana ; Kobetić, Darko ; Lisak, Natalija
Izvornik
Dijete i društvo. Časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 10
(2008), 1/2;
179-197
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
model edukacijskog uključivanja; mobilni stručni tim; asistent u nastavi; ADHD poremećaj; djeca s posebnim potrebama
(model for eduactional integration; mobile professional team; teaching assistant; ADHD; children with special eduactional needs)
Sažetak
Edukacijsko uključivanje djece s posebnim obrazovnim potrebama u redovni sustav odgoja i obrazovanja predstavlja važan indikator kvalitete života ove skupine djece. Uključivanjem u škole zajedno s ostalim vršnjacima pridonosi njihovom normalnom psihosocijalnom razvoju te se sprječava institucionalizacija. Djeca ostaju u lokalnoj sredini te im se pružaju mogućnosti za ostvarivanje vlastitih potencijala odrastanjem u obitelji i druženjem s vršnjacima iz susjedstva. Svjetska iskustva ukazuju na važnost uspostavljanja sustavne stručne podrške edukacijskom uključivanju djece s posebnim obrazovnim potrebama. U radu je prikazan jedan prilagođeni oblik podrške temeljen na praksi engleskog školstva. Evaluacija programa podrške provedena je putem kvalitativne i kvantitativne analize podataka opservacije ponašanja učenika s ADHD poremećajem. Program podrške je obuhvaćao aktivnosti mobilnog stručnog tima i direktni rad asistenta u nastavi s učenikom. Rezultati ukazuju na pozitivne promjene u smislu povećanja učestalosti poželjnih te smanjenja učestalosti nepoželjnih oblika ponašanja. Detaljna kvalitativna analiza nalazi jasnu poveznicu između provođenja modela edukacijskog uključivanja putem mobilnog stručnog tima i asistenta u nastavi i pozitivnih promjena u ponašanju učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb