Pregled bibliografske jedinice broj: 417160
Kriteriji ravnosti vozne površine asfaltnih kolnika
Kriteriji ravnosti vozne površine asfaltnih kolnika, 2008., magistarski rad, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 417160 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kriteriji ravnosti vozne površine asfaltnih kolnika
(Flexible pavement surface roughness criteria)
Autori
Šimun, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.11
Godina
2008
Stranica
106
Mentor
Rukavina, Tatjana
Ključne riječi
savitljive kolničke konstrukcije; ravnost; kriteriji
(flexible pavement; roughness; criteria)
Sažetak
Jedan od osnovnih zahtjeva koji korisnici, osobe koje prometuju nekom cestovnom prometnicom postavljaju na nju, je što viša razina ravnosti. Stoga, Investitor, društvo za upravljanje, građenje i održavanje cestovnih prometnica ima imperativ zadovoljavanja kriterija koji se odnose na ovu karakteristiku. Ravnost vozne površine kolnika također ima direktan utjecaj na razinu služnosti prometovanja a neravne vozne površine u velikoj mjeri ubrzavaju degradaciju kolnika. U okviru magistarskog rada pristupnik, Miroslav Šimun, je, koristeći znanstveni pristup cjelovito analizirao problem ravnosti te postavio realne vrijednosti kriterija ravnosti voznih površina asfaltnih kolnika. Koristeći se analizom i statističkom obradom tokom niza godina prikupljenih podataka izmjerenih ravnosti voznih površina asfaltnih kolnika, pristupnik je koristeći međunarodni indeks ravnosti (IRI), proizašao iz tzv. korelacijskog eksperimenta Svjetske banke i koji je u svijetu prihvaćen kao osnovni pokazatelj uzdužne ravnosti definirao kriterije ravnosti za pojedine klase prometnica (autoceste – klasa I, državne ceste – klasa II i gradske prometnice – klasa III) te ovisno o obimu građevinskog zahvata definirane kategorije unutar pojedine klase. U radu su na jednom mjestu prezentirani gotovo svi podaci višegodišnjih mjerenja vrijednosti IRI-a, prikupljenih tijekom izgradnje i modernizacije prometnica u Hrvatskoj, što ovome radu daje dodatnu vrijednost. Temeljem tri utvrđena granična kriterija ravnosti, projektiranog (IRIP), tolerantnog (IRIT) i neprihvatljivog (IRIN) u radu su utvrđena četiri područja ravnosti voznih površina: • stimulativno područje ravnosti (IRI100 < IRIP), • područje I-stupnja tolerantnosti (IRIP ≤ IRI100 < IRIT), • područje II-stupnja tolerantnosti IRIT ≤ IRI100 < IRIN te • područje neprihvatljive ravnosti (IRI100 ≥ IRIN). Utvrđeni granični kriteriji predstavljaju kriterije koji u obzir uzimaju mogućnosti domaće asfaltne operative u postizanju ravnosti voznih površina kolnika. Razmatranja prikazana u ovome radu doprinos su razini saznanja o problemu ravnosti voznih površina asfaltnih kolnika u Hrvatskoj. Njima su razjašnjene nejasnoće koje postoje u domaćoj tehničkoj regulativi iz predmetnog područja. Prikupljeni i analizirani podaci predstavljaju nužnu nadopunu važećoj Hrvatskoj tehničkoj regulativi koja se tokom posljednjih godina ubrzane izgradnje cestovnih prometnica pokazala manjkavom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-1102147-2143 - Modeliranje ponašanje kolničkih konstrukcija cesta s asfaltnim zastorom (Rukavina, Tatjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb