Pregled bibliografske jedinice broj: 415126
Suvremeni koncepti medijske pismenosti kao dio komunikacijskih znanosti
Suvremeni koncepti medijske pismenosti kao dio komunikacijskih znanosti // Komunikacijske znanosti - Znanstvene grane i nazivlje / Juraj Mirko Mataušić (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 72-86 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 415126 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni koncepti medijske pismenosti kao dio komunikacijskih znanosti
(The Contemporary Concept of Media Literacy as a Part of Communication Sciences)
Autori
Zgrabljić Rotar, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Komunikacijske znanosti - Znanstvene grane i nazivlje
/ Juraj Mirko Mataušić - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 72-86
ISBN
978-953-6682-75-1
Skup
Komunikacijske znanosti: Pitanje određenja znanstvenog polja i standardizacije ključne terminologije struke.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
medijska pismenost; medijski odgoj; medijski sadržaji; medijsko nasilje; reklame; UNESCO; Hrvatska; HNOS; medijsko obrazovanje
(media literacy; media education; media contents; media violence; advertisments; UNESCO; media education)
Sažetak
Pod utjecajem razvoja masovnih medija i tehnoloških promjena u masovnoj komunikaicji od 70-ih godina prošloga stoljeća na teoriji i metodama komunikacijskih znanosti UNESCO je pokrenuo razvoj koncepta odgoja za medje, odnosno medijske pismenosti. Medijska pismenost osposobljava ljude za kritičko razumijevanje i korištenje medija. Polazi od teze da su komunikacijska tehnologija i komunikacijska praksa temelj osobnog i društvenog razvitka, a razumijevanje medija i medijskih navika važan čimbenik stvaranja osobnog identiteta i društvene socijalizacije. Mediji nisu ni dobri ni loši, mogu dati velik doprinos kulturnom napretku i znanju, ali isto tako, mogu biti izvor frustracija i strahova posebno u vremenu industrijalizacije i komercijalizacije i razvoja novinarstva po tržišnim zakonima. Zbog toga međunaropdna zajednica nastoji regulirati neka pravila u ponašanju medija prema djeci, omogućiti protok informacija o istraživanjima meidja i medijskih utjecaja, te uspostaviti neke standarde o potrebnom obrazovanju za medije. Kad je riječ o konceptu medijske pismenosti, Hrvatska obrazovna poltika još uvijek podržava tradicionalni model proučavanja kulturne funkcije medija u društvu, a ne model koji počiva na pitanjima ljudskih prava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti