Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 413783

Baze znanja online referentnih usluga


Bosančić, Boris
Baze znanja online referentnih usluga, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 413783 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Baze znanja online referentnih usluga
(The knowledge bases of online reference services)

Autori
Bosančić, Boris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
03.04

Godina
2009

Stranica
177

Mentor
Sečić, Dora

Ključne riječi
online referentne usluge; arhiv odgovorenih korisničkih upita; arhiv referentnih transakcija; baze znanja; ekspertni sustavi; sustavi upravljanja znanjem; sustavi automatskog odgovaranja na upit
(online reference services; archive of answered user queries; archive of reference transaction; knowledge bases; knowledge-based or expert systems; knowledge management systems; question&answering systems)

Sažetak
Rad donosi prikaz ponuđenih teorijskih okvira za razumijevanje procesa generiranja i pohrane znanja u online referentnim uslugama i s tim povezanog koncepta baze znanja. Osnovna je hipoteza rada da se arhiv odgovorenih korisničkih upita, kao mjesto pohrane zapisa komunikacije između knjižničara-informatora i korisnika u okviru online referentnih usluga, može smatrati bazom znanja. S tim u vezi, poseban je naglasak stavljen na prikaz pojma baze znanja u dosadašnjoj literaturi te njegovu primjenu u različitim sustavima znanja: ekspertnim sustavima, sustavima upravljanja znanjem i sustavima automatskog odgovaranja na upit. U radu se donosi i širi prikaz online referentnih usluga ; razmatra se njihova povijest, podjela, modeli i softverska podrška. Dan je i kratki prikaz dviju online referentnih služba dostupnih u Hrvatskoj: Pitajte knjižničare – online referentne usluge hrvatskih narodnih knjižnica te usluge QuestionPoint, trenutno najveće online referentne usluge na svijetu, koju nudi i Nacionalna i sveučilišna knjižnica. U istraživačkom su se dijelu rada kroz intervjue sa stručnim i odgovornim osobama u navedenim online referentnim službama nastojalo skicirati i odgovarajuća načela i smjernice za razvoj baza znanja online referentnih usluga u budućnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
122-2691220-3043 - Digitalna knjižnica hrvatske baštine tiskane do 1800.: izvedbene pretpostavke (Velagić, Zoran, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Dora Sečić (mentor)

Avatar Url Boris Bosančić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bosančić, Boris
Baze znanja online referentnih usluga, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Bosančić, B. (2009) 'Baze znanja online referentnih usluga', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bosan\v{c}i\'{c}, Boris}, year = {2009}, pages = {177}, keywords = {online referentne usluge, arhiv odgovorenih korisni\v{c}kih upita, arhiv referentnih transakcija, baze znanja, ekspertni sustavi, sustavi upravljanja znanjem, sustavi automatskog odgovaranja na upit}, title = {Baze znanja online referentnih usluga}, keyword = {online referentne usluge, arhiv odgovorenih korisni\v{c}kih upita, arhiv referentnih transakcija, baze znanja, ekspertni sustavi, sustavi upravljanja znanjem, sustavi automatskog odgovaranja na upit}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bosan\v{c}i\'{c}, Boris}, year = {2009}, pages = {177}, keywords = {online reference services, archive of answered user queries, archive of reference transaction, knowledge bases, knowledge-based or expert systems, knowledge management systems, question and answering systems}, title = {The knowledge bases of online reference services}, keyword = {online reference services, archive of answered user queries, archive of reference transaction, knowledge bases, knowledge-based or expert systems, knowledge management systems, question and answering systems}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font